שני אזורי ענן חדשים של מיקרוסופט מושקים בבריטניה

Azure ו-Office 365 יוצעו מעכשיו ללקוחות הבריטיים בשני דטה סנטרים, שינסו להתמודד עם בעיית פרטיות הנתונים ● הלקוחות העיקריים: משרד ההגנה ומשרד הבריאות, שברשותם חומרים רגישים הזקוקים במיוחד לאפשרויות האחסון החדשות

מיקרוסופט. צילום: BigStock

מיקרוסופט (Microsoft) פתחה באופן רשמי שני אזורי ענן חדשים, המציעים את Azure ו-Office 365 שלה בדטה סנטרים חדשים שממוקמים לראשונה בבריטניה.

האזורים הבריטיים החדשים ממצבים את מיקרוסופט כבעלת 28 אזורים אשר זמינים בעבור תשתית הענן שלה ושירותי הפלטפורמה.

בעבור לקוחות ארגוניים בבריטניה, נועדו השירותים האזוריים לספק אפשרות טובה יותר בעבור הדרישות לאחסן נתונים מסוימים באופן מקומי. אזורי הענן החדשים שוכנים במערב ובדרום בריטניה, ומקבלים שירותים מהדטה סנטרים של החברה שבלונדון ובקרדיף, בירת ויילס.

בשירות משרד הביטחון ומשרד הבריאות

ענקית הטכנולוגיה, אשר הודיעה על כוונותיה בנוגע לבריטניה בנובמבר, משיקה את הדטה סנטרים הללו תוך הסכמים שנחתמו מול משרד ההגנה הבריטי וקרן הנאמנות South London Maudsley של אגף בריאות הנפש בשירות הבריאות הלאומי, ה-NHS (ר"ת National Health Service), שמתכוונים לאמץ את שירותי הענן שלה.

משרד ההגנה, שכולל 250 אלף משתמשים, ישתמש ב-Office 365 ובשירותי ענן Azure, כך על פי מיקרוסופט, בעוד שקרן הנאמנות תשתמש בשירותי Azure על מנת לתמוך במומחי צוות הבריאות שעובדים מרחוק ובתוך הקהילה.

שני הארגונים מחזיקים מידע רגיש, אשר ממחיש מדוע משקיעה החברה באזורים החדשים, שכמובן יוכלו בין השאר גם לשמש את תעשיית השירותים הפיננסיים המאסיבית של לונדון.

מתמודדת עם בקשות נתונים מארצות הברית

כחברה אמריקנית, היו חששות שרשויות אכיפת החוק בארצות הברית יוכלו לבקש ממיקרוסופט גישה לנתונים המאוחסנים אצלה, גם אם הם מאוחסנים מחוץ לארצות הברית. לשם כך, הדגישה מיקרוסופט כעת את ניצחונה האחרון בסוגיית צו גישה לדואר אלקטרוני, שאוחסן בדטה סנטרים שלה באירלנד, ואת הסנגוריה הנרחבת שלה בסוגיות פרטיות הענן.

האזורים החדשים בבריטניה יעזרו למיקרוסופט להתחרות עם AWS (ר"ת Amazon Web Services), שירותי הענן של אמזון (Amazon ), אשר הודיעה גם היא כי אזור חדש שלה יתחיל לפעול בבריטניה עד סוף שנת 2016 או בתחילת 2017, ויצטרף לאזורי דבלין ופרנקפורט הקיימים.

עם זאת, מיקרוסופט גם נוקטת בגישה שונה בכדי לספק את שירותיה באירופה. שניים מששת האזורים החדשים של הענקית כוללים דטה סנטרים חדשים בגרמניה, המתוכננים להשקה עד סוף השנה. אזורים גרמניים אלה יהיו מופעלים על ידי "נאמני נתונים" – דויטשה טלקום (Deutsche Telekom), שהיא החברה הבת של T-Systems.

על פי הסדר זה, למיקרוסופט עצמה לא תהיה כלל גישה לנתוני לקוחות, כך שכל בקשה ממשלתית לנתונים תהיה חייבת לעבור דרך T-Systems. מיקרוסופט גם מציינת שהיא מתואמת עם מגן הפרטיות של האיחוד האירופי וארצות הברית (EU-US Privacy Shield), שהחליף את ההסכם הקודם שכונה נמל מבטחים (Safe Harbor), אשר בוטל על ידי בית המשפט העליון של אירופה בין השאר בשל פעילות המעקב האמריקנית, שאותה חשף בזמנו אדוארד סנואודן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים