כתב פוסט שנאה ונשר מהמירוץ לתפקיד ציבורי

מייקל קרביץ, רפובליקני שהתמודד על מקום במועצת העיר ניו ג'רזי, נאלץ לפרוש מהמירוץ לאחר שאיחל לעיתונאית להיאנס על ידי פליט סורי ● הניסיונות לתלות בדיעבד את האשם לפוסט המכוער בפעולה של האקר, עלו בתוהו

פה מלוכלך. מייקל קרביץ. צילום: פייסבוק

מייקל קרביץ, רפובליקני שהתמודד על מקום במועצת העיר ניו ג'רזי, נשר מהמירוץ אתמול (ג'), לאחר שהואשם בפומבי על שאיחל לעיתונאית אוליביה נוזי שתיאנס על ידי פליט סורי, באמצעות פרסום במדיה החברתית.

המפלגה הרפובליקנית – אשר בתחילה הוציאה הצהרה בטענה כי החשבון של קרביץ נפרץ, רק בטוויטר (Twitter), לא בפייסבוק (Facebook), שם הופיעה התגובה המיזוגנית במקור – שינתה את גישתה לנושא בשעות אחר הצהריים של אותו יום, וקראה למועמד לצאת מהמירוץ לאחר שכינתה את ההתנהלות שלו "דוחה ומשפילה".

תצלום מסך מרשיע

נוזי, כתבת פוליטית של ה-Daily Beast, טענה ואף הוכיחה באמצעות תצלום מסך, שהדברים שהופנו אליה הופיעו תחילה בחשבון הפייסבוק של קרביץ, שעד אתמול רץ לתפקיד בעיריית מערב דפטפורד, ומי שלכאורה נהג להציק לה במדיה החברתית כבר מאז שנת 2014.

הרפובליקנים במחוז הודיעו שבעקבות הדברים שלח להם קרביץ פתק קצר בכתב יד, שבו נאמר שהוא כבר לא מעוניין בתפקיד. "אני נסוג רשמית מהמועמדות של המפלגה הרפובליקנית בבחירות של ה-8 בנובמבר, 2016, למקום במועצת עיריית דפטפורד המערבית", הודיעה קרביץ לעמיתיו.

ככה יעשה לאיש

השתלשלות הדברים החלה ביום ב' כאשר נוזי שיתפה בפייסבוק מאמר מה-Daily Beast שנכתב על ידי עמיתה, ברנדי זאדרוזני, ושעסק בהתנהגות העבר הלא ממש מחמיאה של המועמד הרפובליקני לנשיאות, דונלד טראמפ. הפוסט זכה לאינספור תגובות ועורר מעין מלחמת עולם קטנה בין אוהדי הרפובליקנים למתנגדיהם. בסופו של עניין הביאו הדברים להשתלחות חסרת התקדים של קרביץ בעיתונאית.

הניסיון לטפול את האשם למלים האלימות והמסוכנות שהפנה קרביץ כלפי נוזי בפעולה של האקר, כאמור, נחל כישלון מוחלט, כשזו השכילה ופרסמה תצלום מסך שהוכיח שקרביץ פרסם קודם כל את הודעת השטנה שלו כלפיה בפייסבוק ורק לאחר מכן בטוויטר. הצילום הפריך לחלוטין את טענת המועמד והמפלגה כאילו ההאקר שפרץ לחשבון הטוויטר של קרביץ הוא שאחראי לפרסום.

בסופו של עניין גרם הלחץ לתיקון הרצוי וקרביץ – אדם שעל פי סגנון ההתבטאות הציבורי שלו בוודאי לא ראוי לתפקיד ציבורי – פרש מהמירוץ.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים