על מה מדברים החברים בפייסבוק?

האם גולית מחקה את דוד? ● הרשת החברתית המובילה מנסה ככל הנראה לעודד יותר שיחות ומעורבות בקרב משתמשיה בעזרת תכונה חדשה שהיא בוחנת כעת, "בהשראת" טוויטר

פייסבוק. צילום: BigStock

פייסבוק (Facebook) משתמשת כבר די הרבה זמן במגוון תכונות ש"שאלה" מהמתחרה טוויטר (Twitter), ביניהם – תיוגי סולמית, שידורים חיים, תגי אימות, ועוקבים – ולמען האמת זה די משעשע שהרעיונות המקוריים מגיעים דווקא מהרשת היותר קטנה שלא נמצאת בשיאה כיום.

כעת בודקת הענקית ממנלו פארק שוב מאפיין חדש שמקורו בטוויטר. התכונה הנוכחית שפייסבוק מתכננת כנראה לאמץ "בהשראת" טוויטר, ושזוהתה לראשונה על ידי Mashable בסוף השבוע האחרון ביישום במתכונתו לאנדרואיד, נקראת "על מה מדברים החברים?" והיא נבחנת נכון לעכשיו על קבוצה קטנה של משתמשים.

קטעים קצרים ממספר פוסטים אישיים

התכונה "על מה מדברים החברים?" מופיעה בסביבות חלקו העליון של פיד החדשות של המשתמש, כמודול בערך בגודל פוסט תמונה אחד", כך תיאר Mashable את התגלית. המודול מכיל קטעים קצרים ממספר פוסטים אישיים, כמו גם את מספר התגובות על כל אחד מהפוסטים. הקשה על הקטע תיקח את המשתמש, יש להניח, ישירות לפוסט המקורי.

בפרסום שלו אודות הטסט הנוכחי, תוהה Mashable האם התכונה החדשה היא חלק מהדחיפה של פייסבוק לתעדף הודעות מחברים ובני משפחה על פני אלה של מותגים ודפי פייסבוק. לא ברור אם זהו המקרה, אבל התכונה החדשה בהחלט נראית כמיישרת קו עם מטרה זו.

חלק מהסטנדרט הפייסבוקי?

הסיבה לבחינת התכונה – רצונה של הרשת החברתית הדומיננטית לאפשר לכם לראות יותר תכנים שבהם החברים שלכם עוסקים באופן יעיל וענייני, ובתוספת אינדיקציה לעניין שהפוסט המסוים עורר בחברים אחרים.

בשל העובדה כי מדובר בטסט בקנה מידה קטן, קשה לומר בינתיים אם בסופו של דבר תהפוך התכונה לחלק מהסטנדרט הפייסבוקי. זאת אומרת – אם אתם מבני המזל הבודדים שכבר רואים את "על מה מדברים החברים?" אל תסמכו על כך שהחידוש יישר באמת חלק מפיד החדשות שלכם.

התכונה אמנם מצטיירת כשימושית למדי, אבל זה לא ברור למה שפייסבוק לא תדגיש פשוט את הפוסטים הנדונים שעשויים לעניין אתכם לסברתה בפיד המשתמש. החברה אולי מאמינה שהמודול החדש ייצור רמה גבוהה יותר של מעורבות מצד משתמשיה, מאשר הוספת ההמלצות הללו סתם כך ברצף הפיד המוכר לעייפה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים