אובמה יוצר תוכנית דמוית ויזה לסטארט-אפים

בקונגרס האמריקני נעשו מזה זמן רב מאמצים לאשר "אשרת סטארט-אפ" אשר תינתן ליזמים שיתחייבו לרמות מסוימות של השקעה וצמיחת עבודה - לפעול מארצות הברית ● אבל הקונגרס התמהמה והנשיא לקח את הדברים לידיים

ברק אובמה. צילום: BigStock

חולמים על רילוקיישן של המיזם שלכם לארצות הברית? ליזמים שביכולתם לספק תכנית סטארט-אפ בגיבוי השקעה משמעותית תינתן בקרוב אשרת "Parole" – מושג מתחום ההגירה – לחיות ולעבוד בארצות הברית, כך בישרו גורמים בבית הלבן. ארצות הברית מאמינה שלפחות 3,000 אנשים עשויים לנצל את התכנית הזו, המכונה International Entrepreneur Rule.

בהיעדר פעולה של הקונגרס, שבו הכשילו הרפובליקנים את היוזמה שוב ושוב, הודיע ממשלו של הנשיא ברק אובמה שייצור תכנית מיוחדת בסגנון ויזה לחברות סטארט-אפ שמעוניינות לפעול מארצות הברית. בהודעה של ממשל אובמה נאמר שהיוזמה יכולה להיעשות גם בלי אישור הקונגרס.

לתקן את מערכת ההגירה השבורה

"על אף שאין תחליף לחקיקה, הממשל נוקט פעולה מנהלית, במידת האפשר ובהתאמה לחוק הנוכחי, בכדי לתקן את מערכת ההגירה השבורה שלנו", אמר תומאס קליל, סגן מנהל תחום הטכנולוגיה והחדשנות במשרד המדע והמדיניות הטכנולוגית בבית הלבן, בתדרוך שהועבר לעיתונאים ביום ו' האחרון בדבר ההצעה החדשה.

המעקף שעליו מסתמך שלטון אובמה עובד כך – למחלקה לביטחון המולדת, ה-DHS (ר"ת Department of Homeland Security), יש סמכות להאריך את אשרות ה-parole ובכך לספק דרך להישאר בארצות הברית ללא אשרת עבודה או תושבות קבע.

האישור נעשה על בסיס בחינת כל מקרה לגופו מטעמי "תועלת ציבורית משמעותית" או מטעמים הומניטריים. הבית הלבן טוען כי יזמים זרים עונים על הקטגוריה "תועלת ציבורית משמעותית", אם הם עומדים ביעדים מסוימים של השקעות ויצירת מקומות עבודה.

לא נותר לו עוד זמן רב לפעול

אשרות ייחודיות אלו יהיו זמינות לתקופה של עד חמש שנים, וניתנות לביטול בכל עת על ידי מזכיר ה-DHS. גורמים רשמיים מסרו כי לאחר פרק זמן מסוים יוכל היזם לעבור ממעמד parole לתושבות קבע או לסוג אחר של ויזה.

בכדי לקבל מעמד parole, היזם יצטרך להפגין "השקעת הון משמעותית" של לפחות 345 אלף דולרים שמקורו במשקיעים בארצות הברית המוגדרים כ"מוסמכים" (certain qualified), ושלהם רקורד של השקעות מוצלחות, או השקעה בגובה 100 אלף דולר מגופי ממשל פדרלי, מדינה או רשות מקומית מסוימים.

חברת הסטארט-אפ מבקשת ה-parole תצטרך גם להציג ראיות משכנעות לפוטנציאל המשמעותי לצמיחה מהירה וליצירת מקומות עבודה שיש למיזם שלה.

ממשלו של אובמה, שלא נותר לו עוד זמן רב לפעול, יפרסם במהלך החודשים הקרובים את הכללים, ויפתח אותם להערות הציבור לתקופה של 45 יום. הליך הסדרת התקנה המיוחדת יסתיים עד סוף השנה, על פי לוח הזמנים אשר יוציא את התכנית לפועל מספר שבועות בלבד לפני שאובמה יסיים את תפקידו כנשיא ארצות הברית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים