האם הבלגים מצאו תחליף ל-Pokémon Go?

בהשראת ההצלחה של משחק המציאות הרבודה ההיסטרי, החלו הבלגים משתתפים במשחק מקוון שמחליף את החיפוש אחרי מפלצות מצוירות בחיפוש ספרים - והם אוהבים את זה

הכל פתוח. צילום: BigStock

אוולין גרגואר, מנהלת בבית ספר יסודי בבלגיה, פיתחה גרסה משלה לשיגעון הפוקימון, ובאופן מפתיע למדי – הוורסייה של גרגואר זוכה להצלחה בקרב הבלגים. מאז שנחנך, לפני מספר שבועות בלבד, הצליח המשחק בגרסה החנונית שלו למשוך עשרות אלפי שחקנים.

המשחק שהגתה המנהלת הבלגית מתבצע באמצעות קבוצת פייסבוק (Facebook) בשם "Chasseurs de livres", שמשמעותו "ציידי הספרים", וזה לא הדבר היחיד שמבחין אותו מ-Pokémon GO.

בעוד שעל מנת לעסוק בלכידת פוקימונים יש צורך בטלפון נייד עם GPS ומצלמה – שבעזרתם יוצאים הציידים לשוטט במקום מגוריהם בחיפוש אחרי פוקימונים – בקבוצת ציידי הספרים, לעומת זאת, שחקנים מפרסמים תמונות ורמזים על מקום שבו הם מסתירים ספר, ואחרים יוצאים "לצוד" אותו במקום שבו הוא לדעתם מוחבא. ברגע שמישהו סיים לקרוא ספר – שזו ככל הנראה מטרת המשחק בפועל – הוא "משחרר אותו בחזרה אל הטבע".

"בזמן שארגנתי את הספרייה בביתי, הבנתי שלא היה לי מספיק מקום בעבור כל הספרים שברשותי. לאחר ששיחקתי ב-Pokémon GO עם הילדים שלי, צץ לי הרעיון של שחרור הספרים אל הטבע", סיפרה גרגואר לסוכנות רויטרס (Reuters).

שוקלת לעבור לאפליקציה

יותר מ-40 אלף בני אדם כבר נרשמו לקבוצת הפייסבוק של גרגואר, המפתחת, ששוקלת כעת לקחת את העניין צעד נוסף קדימה וליצור אפליקציה בעבור המשחק המצליח שלה.

הכרכים המוסתרים על ידי הבלגים נעים בין ספרים לפעוטות ועד לסיפורי אימה מבית סטיבן קינג, והם מוחבאים בערים בלגיות כמו גם באזורים הכפריים, לעתים קרובות כשהם עטופים בפלסטיק שקוף, בכדי לשמור עליהם מגשם פתאומי.

בעבור משפחת דטוריאן, מהעיירה באודור שבדרום בלגיה, המשחק הוא כעת חלק משגרת הבוקר. עד היום מצאו בני המשפחה ספר אחד והשאירו ארבעה אחרים כדי ששחקנים ימצאו אותם. "הבת שלי אמרה שזה כמו חיפוש ביצי פסחא, רק עם ספרים", סיפרה ג'סיקה דטוריאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים