האם הקרמלין פרץ למחשבי הניו יורק טיימס?

האקרים, שככל הנראה עובדים עבור המודיעין הרוסי, ביצעו שורה של פריצות למחשבים בניו יורק טיימס (New York Times) ובארגוני חדשות נוספים בארצות הברית, כך על פי גורמים אמריקאיים רשמיים שתדרכו את התקשורת בנושא.

ביצועיסט אירוע הסייבר החמור ביאהו - למאסר. אילוסטרציה: BigStock

האקרים, שככל הנראה עובדים עבור המודיעין הרוסי, ביצעו שורה של פריצות למחשבים בניו יורק טיימס (New York Times) ובארגוני חדשות נוספים בארצות הברית, כך על פי גורמים אמריקאיים רשמיים שתדרכו את התקשורת בנושא.

הפריצות, שזוהו בחודשים האחרונים, נמצאות תחת חקירה של ה- FBI וסוכנויות אבטחה אחרות בארה"ב. החוקרים עד כה מאמינים שהמודיעין הרוסי עשוי להיות מאחורי ההתקפות, כשהאקרים רוסיים התמקדו בארגוני החדשות כחלק מסדרה רחבה של פריצות, כולל אלה שדווחו בארגוני המפלגה הדמוקרטית, כך על פי הבכירים האמריקאים.

מהטיימס נמסר כי שירותי האימייל של החברה הם במיקור חוץ בגוגל (Google), שסירבה להגיב בנושא. גם ה-FBI לא שחרר תגובה.

איילין מרפי, דוברת הניו יורק טיימס, אמרו כי "אין ראיות לפריצות למערכות הפנימיות של העיתון. לפי הדיווח של ה-CNN אמנם לא ציין פריצה למערכות הטיימס, אך כן הייתה טענה שניסו שהאקרים התמקדו בכתבים של העיתון. "אנחנו מנטרים את המערכות שלנו באופן רצוף ועם המודיעין העדכני ביותר שזמין לנו ועם הכלים הטובים ביותר שעומדים לרשותינו, ולא מצאנו שום עדות לפריצה אל המערכות הפנימיות שלנו, כולל אלה השוכנות במשרדים שלנו במוסקבה, אמרה מרפי .

הפריצות למחשבי עיתונאים וארגוני חדשות הן חלק מעלייה חדה בהתקפות סייבר בשנה האחרונה נגד מטרות מעבר לסוכנויות ממשלה אמריקאיות. הרעיון שמאחורי הפריצות, כך לפי החוקרים האמריקאים, הוא ניסיון לאסוף מידע ממקורות שונים שיתנו לרוסים (שעל פי החשד עומדים מאחורי התקיפות), תובנות על המערכת הפוליטית האמריקאית. כך, אחת מהמטרות הפופולריות עבור הרוסים הם צוותי חשיבה שונים (Think tanks), בדרך כלל בוושינגטון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים