אולימפיאדה: צפון קוריאה מנעה מהמשלחת שלה מכשירי Galaxy

העימות בין שתי הקוריאות גלש גם לריו, לאחר שהצפון קוריאנים עיקלו מהאתלטים שלהם את מכשירי ה-S7 שסמסונג חילקה ● ההערכות: המהלך בוצע הן משום שסמסונג היא דרום קוריאנית והן עקב הרצון למנוע היחשפות לעולם

שילוב של ספורט, פוליטיקה וטכנולוגיה. צפון ודרום קוריאה. מקור: BigStock

צפון קוריאה סומכת על הספורטאים שלה שיביאו מדליות – אבל לא סומכת עליהם שיעשו שימוש נכון מבחינתה במכשירי Galaxy. הוועד האולימפי הצפון קוריאני החליט לאסור עליהם להשתמש במכשירי S7 שסמסונג (Samsung) חילקה בחינם לספורטאים בריו.

כחלק ממסע קידום מכירות שלה העניקה סמסונג, נותנת חסות רשמית למשחקים האולימפיים, 12,500 מכשירי Galaxy S7, מהם 11,200 מכשירים לאתלטים שמשתתפים בתחרויות, מ-206 מדינות. החברה הדרום קוריאנית הציעה את המכשירים גם לספורטאים ולחברי הסגל הצפון קוריאנים, אולם הוועד האולימפי של המדינה הטוטליטרית סירב לחלק אותם.

לפי רדיו אסיה החופשית, נציג מטעם הוועד אף לקח אותם מהספורטאים לפני טקס הפתיחה, שהתקיים באצטדיון המרקנה.

המטרה: להגביל את הקשר של הספורטאים עם העולם

דרום וצפון קוריאה נתונות במצב מלחמה מזה זמן רב, שלא הסתיים גם אחרי שנים של ניסיונות השכנת שלום ביניהן. דובר מטעם החברה ציין שייתכן שמצב האיבה הביא את הוועד האולימפי הצפון קוריאני להחלטה, והביע חשש שלא תינתן לספורטאים ממדינה זו אפשרות להיכנס לתערוכה של סמסונג, שמלווה את המשחקים האולימפיים בריו ושכוללת פיתוחים דרום קוריאניים.

אלא שמנהלי המשלחת הדרום קוריאנית מסרו כי יריביהם מהצפון עושים זאת באופן קבוע. פרשנים העריכו שמדובר בחלק ממגמה של צפון קוריאה – מדינה סגורה ומסוגרת – להגביל את הגישה של הספורטאים שלה לעולם החיצון, גם כשהם נמצאים באולימפיאדה – משחקים שאמורים לבטא אחווה בין העמים. ספורטאים ואנשי סגל צפון קוריאנים שמשתתפים במשחקים האולימפיים לא מורשים "להתערבב" עם אחרים ולסייר בחלק מהאתרים.

יצוין כי ספורטאים ממדינות דיקטטוריות מנצלים השתתפות באירועים בעולם, ובכלל זה אולימפיאדות, כדי לנסות ולהגר, ואף לבקש מקלט, במדינות אחרות. כך, 45 חברים בנבחרת הכדורגל של אריתריאה ביקשו לאורך השנים מקלט במדינות בהן הם התארחו לצורך משחקים, ובאולימפיאדה הקודמת, שהתקיימה בלונדון, ביקשו כמה ספורטאים מסודן ומקמרון לקבל תושבות זמנית בבריטניה. כמו כן, ניסו במהלך השנים ספורטאים מקובה, רומניה ועיראק להגר ממדינותיהם בדרך זו.

צפון קוריאה מתחרה בכל אולימפיאדה מאז 1972 – למעט אלה של 1984, שהתקיימה בלוס אנג'לס והוחרמה על ידי כל מדינות הגוש המזרחי, ושל 1988, שהתקיימה בסיאול, בירת יריבתה מדרום. עד כה זכתה המדינה לפחות במדליה אחת בכל משחקים אולימפיים בהם השתתפה, והיא אוחזת בינתיים ב-49 מדליות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים