מייסד גוגל ונצ'רס עוזב – הבכיר השלישי באלפבית בחודשיים

ביל מאריס, המשמש גם כמנכ"ל זרוע ההון-סיכון של גוגל, עוזב "בגלל מיצוי וכדי להיות עם המשפחה", לדבריו ● מאז חודש יוני עזבו את אלפבית גם מנכ"ל נסט ומנהל פרויקט המכונית ללא נהג

ביל מאריס, המייסד והמנכ"ל הפורש של גוגל ונצ'רס. צילום: מתוך ויקיפדיה

בכירים באלפבית (Alphabet), החברה האם של גוגל (Google), עוזבים אותה בזה אחר זה: הפעם תורו של ביל מאריס, מייסד ומנכ"ל גוגל ונצ'רס (Google Ventures), לקום וללכת. הוא הבכיר השלישי באלפבית שעושה זאת מאז יוני.

אתר ReCode דיווח כי מחליפו של מאריס הוא דיוויד קיין, מנהל שותף בגוגל ונצ'רס ואחד המנהלים הוותיקים בגוגל.

לדברי מאריס, הוא החליט לעזוב לאחר שמיצה את עצמו וכדי לבלות זמן רב יותר עם משפחתו. "יש לי תינוק בן 11 חודשים ואישה, ואני רוצה להיות איתם יותר", אמר בראיון לאתר. "סיימתי את המשימה שלי. הייתי בגוגל ונצ'רס זמן רב יותר משחשבתי".

הוא הכחיש כי הסיבה לעזיבתו היא השינויים המבניים בגוגל ובאלפבית ואמר שאין להם כמעט השפעה על גוגל ונצ'רס.

מאריס הוא יזם ותיק, שהקים את זרוע ההון-סיכון של ענקית הרשת ב-2009 ומהר מאוד הביא אותה לנוכחות בולטת בעמק הסיליקון. בשנה שעברה ניהלה הקרן הון של כ-2.4 מיליארד דולר. גוגל ונצ'רס ביצעה בשנים האחרונות כמה טעויות, כמו ההשקעה באפליקציה הכושלת סיקרט (Secret), אבל גם כמה השקעות מוצלחות במיוחד, כמו באובר (Uber), בנסט (Nest) וב-Jet.com, שלא מכבר נמכרה לוולמארט (Wallmart) תמורת יותר משלושה מיליארד דולר.

פרט למאריס, עזבו באחרונה את אלפבית טוני פאדל, מנכ"ל נסט, וכריס אורמסון, מנהל הטכנולוגיות הראשי והמנהל של פרויקט המכונית האוטונומית של גוגל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים