אינטל רוכשת את הסטארט-אפ נרבנה ב-400 מיליון דולר

לפי אנליסטים בשוק, מדובר בצעד שנועד לחזק את מעמדה של אינטל בעולם האינטרנט של הדברים, במיוחד בקצה של איסוף הנתונים והפיכתם למשהו שתורם לארגונים מבחינת יצירת הכנסה

מרחיבה את ההשקעה בישראל. אינטל

אינטל (Intel) מצטרפת גם היא לרשימת החברות שרוכשות חברות סטארט-אפ בתחום לימוד המכונה.

ענקית השבבים רוכשת את נרבנה (Nervana Systems), חברה מסן דייגו המתמחה בתחום הבינה המלאכותית לצורך שילובה במרכז נתונים, כבסיס ללימוד מכונה עמוק של המערכת לצורך מיטובה, ולצורך היכולת שלה לטפל בכמויות העצומות של התכנים בעידן התפוצצות המידע.

לפי אנליסטים בשוק, מדובר בצעד שנועד לחזק את מעמדה של אינטל בעולם האינטרנט של הדברים, במיוחד בקצה של איסוף הנתונים והפיכתם למשהו שתורם לארגונים מבחינת יצירת הכנסה.

עצמאית בשטח

שתי החברות לא חשפו מידע אודות היקף העסקה, אך גורמים יודעי עניין טענו שמדובר בקצת יותר מ-400 מיליון דולר ששילמה אינטל עבור החברה בת השנתיים שמעסיקה 48 העובדים, והוקמה בידי נאבין ראו, חוקר שעבר לשעבר בקוואלקום (Qualcomm).

מאז הוקמה, גייסה החברה כ-25 מליון דולר במספר סבבי גיוס, מה שלטענת ראו מוכיח שלחברה לא היתה בעיה להישאר עצמאית. בין המשקיעות נמצאות Lux Capital ,Data Collective ו-Playground Global.

גיוס כספים – מהלך קליל

"גיוס כספים לא היווה בשבילנו בעיה", הוא כתב בפוסט בבלוג של החברה. "עבורנו זה היה יחסית קל. אבל המכירה לאינטל מספקת לנו גישה לטכנולוגיה שאפילו לא היינו יכולים לחלום עליה. היא תאפשר לנו להרחיב את מאמצי הפיתוח של הפלטפורמה שלנו".

לפי אינטל, החברה תקדם את פורטפוליו הבינה המלאכותית שלה ותשפר את הביצועים שלה בביצועים בתחום הלימוד העמוק, וכן תעזור לשפר את עלות הבעלות הכוללת של מעבד ה-Xeon וה-Xeon Phi של החברה.

"המומחיות של החברה בהאצת אלגוריתם ללימוד עמוק, תרחיב את היכולות של אינטל בשדה הבניה המלאכותית. אנחנו ניישם את מומחיות התוכנה של נרבנה כדי למטב עוד יותר את ספריית קרנל המתמטיקה של אינטל והשילוב שלה בתוך תבניות תעשייתיות סטנדרטיות", כתבה בבלוג דיאן ברייאנט, מנהלת קבוצת מרכז הנתונים באינטל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים