לא תאמינו איזה שינוי פייסבוק עושה בפיד שלכם

הרשת החברתית ממשיכה להילחם בידיעות הקליק-בייט המעצבנות ● בששת השבועות הקרובים, פייסבוק תטמיע שינויים במטרה להמעיט את מספר הכותרות המושכות-אך-מטעות שתראו לנגד עיניכם

פייסבוק. צילום: BigStock

לפני שנתיים, החליטו בפייסבוק (Facebook) להילחם בידיעות קליק-בייט המציפות את הפיד של הגולשים. הכוונה לכל אותן ידיעות עם כותרות מזמינות, מגרות, לרוב מסלפות אם לא מטעות לחלוטין, שמטרתן היחידה היא לגרום לאנשים להקליק.

אלא שהתלונות המשיכו להגיע, והרשת החברתית הגדולה בעולם החליטה להמשיך במאבק.

הצעד השני במלחמה בקליק-בייט מתרחש ממש בימים אלו. בששת השבועות הקרובים, פייסבוק תטמיע שינויים בפיד במטרה להמעיט את מספר הכותרות המושכות-אך-מטעות שתראו לנגד עיניכם.

מה הכי הרגיז את הגולשים?

כך זה מתבצע: אנשי הרשת החברתית סרקו "עשרות אלפי כותרות", לטענת הרשת החברתית, כדי לזהות דפוס זהה. הם מצאו שני סוגי קליק-בייט שהרגיזו יותר מכל את הגולשים.

סוג אחד, מהזן הסקרני. למשל, "לא תאמינו מי נפרד מדוגמנית-העל הזו". השני, לעומת זאת, כולל מידע מטעה – לדוגמה, כותרת כמו "תפוחים דווקא פוגעים בבריאות שלכם", כשלמעשה בכתבה מצוין כי רק אם אוכלים כך וכך תפוחים ביום, הדבר עלול להזיק.

במקרים שבהם תזהה פייסבוק כותרות מעין אלו, תפוצת הפוסט תוגבל וכך גם קהל היעד של המפיץ. "אם אתה מפרסם 50 פוסטים ביום, מתוכם 48 הם בסגנון קליק-בייט, תראה ירידה דרמטית בטראפיק ובחשיפה", אמר אדם מוסרי, סגן נשיא בפייסבוק, וגם רמז כנראה כי השינוי לא יהיה דרמטי, אלא במקרי קיצון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים