ה-CTO של פרויקט המכונית האוטונומית של גוגל עוזב

כריס אורמסון ציין בפוסט שפרסם כי כי לאחר שבע וחצי שנים שבמהלכן היה מעורב בפרויקט, החברה סוף סוף "פיתחה מוצר שאנחנו מקווים שיום אחד כל אחד יוכל להשתמש בו"

מחברה שפעלה ממוסך לתאגיד ענק. גוגל. צילום: BigStock

כריס אורמסון, מנהל הטכנולוגיות הראשי של פרויקט המכוניות האוטונומיות של גוגל (Google) ומי שפעמים רבות נחשב כמוביל הפרויקט, פורש מתפקידו בחברה, ככל הנראה יחד עם עוד מספר עובדים ותיקים. מתגובות בכירים בחברה מסתמן כי סיום קשרי העבודה נעשה ברוח טובה.

אורמסון הודיע על עזיבתו בפוסט שפרסם ב-Medium, וציין כי לאחר שבע וחצי שנים שבמהלכן היה מעורב בפרויקט המכונית האוטונומית של גוגל, החברה סוף סוף "פיתחה מוצר שאנחנו מקווים שיום אחד כל אחד יוכל להשתמש בו". על פי דיווחים בניו יורק טיימס (the New York Times) וב-Recode, ג'יאג'ון ג'ו, מהנדס תוכנה עיקרי בפרויקט, ודייב פרגוסון, מוביל תוכנה אחר, עזבו גם הם את הפרויקט.

מנהל בכיר בענקית הטכנולוגיה אמר לאחרונה כי "פרויקט המכונית ללא נהג קרוב לסופו", דבר המצביע על כך שהפרויקט כמעט מוכן לעמוד לבד כיחידה עסקית ולא כחלק מהמחלקה לפרויקטים המיוחדת של תאגיד אלפבית (Alphabet).

"בהצלחה בהרפתקאות החדשות"

אורמסון הגיע לפרויקט של הענקית ממאונטיין וויו מ-DARPA (ר"ת Defense Advanced Research Projects Agency) – סוכנות ממשלתית שפועלת תחת אחריות מחלקת ההגנה של ארצות הברית ואשר עוסקת בפיתוחים הטכנולוגיים של צבא ארה"ב. ב-DARPA עבד אורמסון כבר לפני עשור, בצוותא עם חבריו מאוניברסיטת קרנגי מלון (Carnegie Mellon), על ה-DARPA Grand and Urban Challenges, שעסק בפיתוח מוקדם של מכונית אוטונומית שיכולה לנווט במדבר ובערים מדומות.

בתגובה לעזיבתו של אורמסון, צייץ בטוויטר (Twitter) מנכ"ל חטיבת המכונית ללא נהג של גוגל, ג'ון קראפקיק – שעזב את חברת יונדאי (Hyundai) והצטרף לצוות בשנה האחרונה – "כריס הוא עמית ומנהיג מדהים. תודה לך על התשוקה והענווה. בהצלחה בהרפתקאות החדשות שלך!".

"לפני שבע שנים, הרעיון שמכונית יכולה להסיע את עצמה לא היה הרבה יותר מאשר רעיון", אמר דובר פרויקט המכונית בנהיגה העצמית של גוגל. "כריס היווה כוח חיוני בעבור הפרויקט, כשעזר לצוות לעבור משלב המחקר עד לנקודה שבה הטכנולוגיה מצילת החיים הזו תהפוך בקרוב למציאות. הוא עוזב בלוויית ברכותנו החמות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים