מרצדס מציגה: הרכב הכבד החשמלי הראשון

החברה עקפה את המתחרה הגדולה, טסלה, במרוץ הרכבים האלקטרוניים והציגה את Urban eTruck ● אלא שבניגוד לרכבים גדולים שמונעים על דלק, הוא לא מיועד לנסיעות ארוכות

ה-Urban eTruck. צילום: אתר מרצדס-בנץ

טסלה (Tesla), מאחורייך! יצרניות רכב אירופיות מתחילות להשקיע יותר ויותר במכוניות ירוקות. לאחר שאאודי (Audi) הציגה שלושה דגמי מכוניות חשמליות בתחילת השבוע, דיימלר (Daimler), החברה האם של מרצדס-בנץ (Mercedes-Benz), לוקחת את הדברים לסוג רכבים אחר: החברה הציגה משאית ראשונה שלא מונעת בדלק, אלא בחשמל. היא קוראת לרכב הזה Urban eTruck.

כמו מרבית המכוניות החשמליות, גם ה-eTruck הוא רכב יחסית שקט, בייחוד כשמשווים אותו לרכבי דיזל כבדים דומים לו. המשאית הזו מסוגלת לשאת 26 טונות של מטען.

ה-eTruck הוא הרכב הכבד הראשון שיגיע לכבישים. בכך הביסה מרצדס את טסלה, שהכריזה לפני כשנה שהיא מפתחת רכב דומה, בשם Semi. המכונית שלה עדיין נמצאת בתהליכי פיתוח.

מטבעו, רכב כבד נועד לנסיעות למרחקים ארוכים, ודווקא הטווח המקסימלי של ה-eTruck, שעומד על כ-200 ק"מ, עשוי להוות מכשול באימוצו למטרות כאלה. אלא שנראה שמרצדס מראש כיוונה לכך, נוכח השם שהעניקה לו – Urban. הכוונה היא לרכב נקי, שקט ובעל יכולת העמסה גדולה למדי, שטוב להובלות בסביבה עירונית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים