כך גוגל חוסכת מאות מיליוני דולרים בקירור הדטה סנטרים שלה

חברת הבינה המלאכותית DeepMind הופקדה אחראית על הנושא, במטרה לנהל ולווסת את האנרגיה בחלקים השונים של הדטה סנטרים ● התוצאות: ירידה של יותר מ-40% בכמות החשמל לקירור המתקנים

משתנים אך לא נעלמים. דטה סנטרים. צילום אילוסטרציה: BigStock

כמות האנרגיה שצורכות תשתיות דטה סנטר היו מאז ומעולם לכאב ראש עבור חברות טכנולוגיה, ובעיקר לגדולות מביניהן. המשימה כה קריטית וסבוכה עד שפייסבוק (Facebook) בנתה את אחד ממתקניה סמוך לחוג הארקטי בסקנדינביה. עתה, נראה כי יש מי שהשיג פתרון בנושא.

גוגל (Google) ניגשה לסוגיה ומצאה פתרון מסוג אחר. חברת הבינה המלאכותית DeepMind הופקדה אחראית על הנושא, במטרה לנהל ולווסת את האנרגיה בחלקים השונים של הדטה סנטרים השונים.

תוצאות המהלך היו משמעותיות: ירידה של יותר מ-40% בכמות החשמל לקירור המתקנים. ענקית הטכנולוגיה הגדירה את הניסוי כ"צעד משמעותי קדימה". לטענת גוגל, מדובר בחיסכון של 15% באנרגיה.

אם לוקחים בחשבון את גודלה של גוגל, הרי שמדובר בחיסכון אדיר. ב-2014 השתמשה החברה בכמות חשמל ששווה ערך לזו שמבזבזים 366,903 בתי אב בארצות הברית. במלים אחרות, במרוצת השנים חיסכון של 15% מיתרגם לחיסכון של מאות מיליוני דולרים.

DeepMind הבריטית נקנתה על ידי גוגל לפני שנתיים בעבור 600 מיליון דולר. אם לוקחים בחשבון את החיסכון שפירות החברה עשויים להניב לגוגל במרוצת השנים, לא מן הנמנע שההשקעה ב-DeepMind תחזיר את עצמה קרוב מן המשוער.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים