נוהל חדש של משרד הכלכלה מאפשר לייבא טלפונים שחודשו

הכוונה היא למכשירים שהוחזרו ועברו תהליך מיוחד ● על פי המשרד, ההיתר החדש יכול להביא לירידת מחירים של עשרות אחוזים

"גלגל הצלה" לטלפונים - ואולי גם למחירים של המכשירים. צילום אילוסטרציה: BigStock

משרד הכלכלה ניסח נוהל חדש שמאפשר לייבא ולמכור "טלפונים מוחדשים" (Refurbished), שלדברי המשרד מגביר את התחרות ועשוי להביא לירידה של עשרות אחוזים במחירים.

הנוהל גובש בעקבות פנייה של חברות מרכזיות בשוק הסלולר למשרד הכלכלה בנוגע לחסמי רגולציה, שאינם מאפשרים ייבוא מוצרי סלולר שחודשו לישראל. על פי המשרד, מדובר ברגולציה שמנעה עד כה את התפתחות שוק הסלולר.

טלפונים שחודשו הם כאלה שהוחזרו למוכר מסיבות מגוונות – ביטול עסקה, שדרוג וכדומה. החברה היצרנית אוספת טלפונים מסוג זה והופכת אותם למכשירים שחודשו, באמצעות תהליך ייצור מיוחד. אפל (Apple), לדוגמה, הופכת את המכשירים הללו לזהים באיכותם לטלפונים חדשים לאחר החלפת הסוללה, המטען וחלקים נוספים.

על פי הודעת המשרד, "לאור חיקויים שהיו נפוצים בשוק הסלולר וכתוצאה מכך סכנת התלקחות הסוללה, הרגולציה המחמירה הייתה הכרחית בעבר. אולם התפתחות מואצת של השוק יחד עם בקרת איכות מחמירה הביאו לקפיצת דרך – וכתוצאה מכך, הטלפונים המוחדשים נפוצים במדינות רבות באירופה וזולים משמעותית מטלפונים חדשים. הם מהווים אלטרנטיבה לטלפון חדש, גם מבחינת גיל המוצר וגם מבחינת איכותו".

"ככל שחסם לא נועד לבטיחות הציבור – נדאג להסירו"

משרד הכלכלה פעל יחד עם מכון התקנים ונציגי החברות הרלוונטיות על מנת לשנות את הרגולציה המחמירה וגיבש נוהל שמאפשר כניסת טלפונים מוחדשים שעומדים בקריטריונים לשוק. הנוהל החדש יאפשר ליבואנים נוספים לייבא טלפונים באיכות גבוהה.

ערך הייבוא השנתי של טלפונים ניידים עולה על שלושה מיליארד שקלים וכמות הטלפונים המיובאים עולה על שלושה מיליון בשנה, כך שמדובר בשוק משמעותי מבחינה צרכנית, נמסר מהמשרד. לדבריהם, "הורדה של 1% בעלות המוצר לצרכן תחסוך עשרות מיליוני שקלים ברמה המשקית".

עמית לנג, מנכ"ל משרד הכלכלה אמר כי "פתיחת חסמי הייבוא במגוון תחומים מחויבת בכדי לייצר תחרות, להרחיב את מגוון המוצרים ולאפשר לצרכנים ליהנות גם ממגוון מחירים. אנחנו מחויבים להגן באמצעות חסמים על בטיחות הציבור. ככל שחסם לא נועד למטרה זו – נדאג להסירו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים