פייסבוק ממשיכה להעדיף להעסיק גברים לבנים

הענקית מאשימה את מערכת החינוך הציבורי לאור נתונים סטטיסטיים המצביעים על עלייה סמלית בלבד בגיוון בחברה - 67% מעובדיה הם עדיין גברים החולשים גם על המשרות הבכירות, כאשר רק 27% אלה נשים המאיישות את המשרות הללו

אין גיוון. אילוסטרציה: BigStock

בסוף השבוע האשימה פייסבוק (Facebook) את החינוך הטכנולוגי הירוד ברמת בית ספר תיכון, שמאפיין את ארצות הברית, בקשיים שבהם נתקלת החברה בגיוון כוח העבודה שלה.

"זה הפך להיות ברור כי ברמה הבסיסית ביותר, ייצוג הולם בטכנולוגיה או בכל אחד מהענפים האחרים יהיה תלוי בכך שליותר אנשים יהיו אפשרויות לרכוש את הכישורים הדרושים באמצעות מערכת החינוך הציבורי". כתבה מקסין וויליאמס, מנהלת הגיוון הגלובלי של פייסבוק, בהצהרה.

3% גידול בהעסקת נשים ו-2% בהעסקת שחורים

הדברים של וויליאמס נכתבו לאחר שהענקית ממנלו פארק פרסמה את הנתונים הסטטיסטיים האחרונים שלה בנושא מגוון. אחוז הנשים בעמדות מנהיגות גדל בשנה האחרונה מ-23% ל-27%, ואילו שיעור העובדים השחורים בתפקידים הלא-טכניים צמח מ-3% ל-5%, ציינה וויליאמס.

למרות העליות הסמליות הללו, הרשת החברתית היא עדיין ברובה "מועדון לבנים". נכון ל-30 ביוני, כ-67% מעובדי פייסבוק הם גברים, 83% מהם עובדים בתפקידים הקשורים בטכנולוגיה. גברים גם מחזיקים ב-73% ממשרות ההנהגה הבכירה.

דרך ארוכה לעבור

בפייסבוק ארצות הברית משתדלים לתקן את העיוות המובנה של מחסור בגיוון, שעליו מעידים הנתונים הבאים: כ-52% מכלל העובדים בארצות הברית הם לבנים, 38% הם אסייתים, 4% הם היספנים, 2% הם שחורים, ו-3% הם דו או רב-גזעיים. מבין אלו העובדים בתחומים הקשורות בטכנולוגיה, כ-48% הם לבנים, 46% הם אסייתים, 3% היספנים, רק אחוז אחד מהם שחורים, ו-2% הם דו או רב-גזעיים.

"יש לנו עדיין דרך ארוכה לעבור, אבל ככל שאנו ממשיכים לשאוף לשינוי גדול, אנו מעודדים ממגמות גיוס חיוביות", כתבה וויליאמס שטענה בהצהרתה כי יעזור מאוד אם בתי הספר התיכוניים יאמצו תכניות מדע מחשבים דומיננטיות ונרחבות יותר, דבר שהנשיא, ברק אובמה, דחף אליו בפברואר השנה.

מיעוט בלימודים ונבחנים בתחומי מדעי המחשב

"נכון לעכשיו רק אחד מכל ארבעה תיכונים אמריקניים מלמד מדעי המחשב", כתבה וויליאמס והוסיפה כי "בשנת 2015, לשבע מדינות היו פחות מ-10 בנות שניגשו לבחינות הסיום ב-Advanced Placement Computer Science (מדעי מחשב מתקדמים לתלמידי תיכון), ובשלוש מדינות לא ניגשה אף בת למבחן הסיום".

לדבריה, "אין שחורים שניגשו לבחינה בתשע מדינות, כולל במיסיסיפי, שבה כ-50% מבוגרי התיכון הם שחורים; ובנוסף ב-18 מדינות היו פחות מ-10 היספאנים שניגשו לבחינה, ובעוד שבחמש מדינות אין היספנים שניגשו לבחינה במדעי המחשב כלל. זה חייב להשתנות".

כתוצאה מהדברים התחייבה פייסבוק לתמוך ב-Code.org – ארגון ללא מטרות רווח המוקדש להרחבת נגישות מדעי המחשב והגדלת השתתפותם של נשים וסטודנטים המוחלשים בשל צבעם – ב-15 מיליון דולרים בחמש השנים הקרובות, בתיעול ספציפי ללימודי קידוד מקוונים שיזם הארגון. זוהי, כמובן, עשייה מבורכת, אבל רק טיפה באוקיינוס הסוער של חוסר ההוגנות והגיוון בפייסבוק בפרט ובעמק הסיליקון בכלל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים