הבית הלבן מציע 400 מיליון דולר לפיתוחי דור חמישי

בהתאם למדיניות הפס הרחב של אובמה, הודיע הממשל בוושינגטון על ההשקעה ביוזמת מחקר חיבור אלחוטי מתקדם, שיכול להועיל בקידום מפעלים כגון ערים חכמות המרושתות באינטרנט של הדברים

שלב חשוב בדרך לפריסת תשתיות הדור החמישי בישראל. עיבוד מחשב: BigStock

ב-15 ביולי הודיע ממשל אובמה על כוונתו לתמוך ולהשקיע סכום של 400 מיליון דולר בדור הבא של ההיי-טק הנייד, עם יוזמת מחקר חיבור אלחוטי מתקדם (Advanced Wireless Research Initiative).

הפרויקט ינוהל על ידי הקרן הלאומית למדע, המכונה ה-NSF (ר"ת National Science Foundation), וייפרש במהלך העשור הקרוב. בזכות המימון יתאפשר מחקר חיבור אלחוטי מתקדם, עם פרישה ושימוש בארבע ערים כפלטפורמות לבדיקת הפיתוחים.

יוזמת המחקר נובעת ממה שכונה ה-Spectrum Frontiers של הוועדה הפדרלית לתקשורת, ה-FCC (ר"ת Federal Communications Commission), שהתקיימה ב-14 ביולי. התוצאות של ההצבעה הזאת קבעו כי ארצות הברית תהיה האומה הראשונה בעולם שתהפוך כמויות גדולות של ספקטרום תדרים אלחוטיים בתדירות גבוהה לזמינות בעבור רישיון ושימוש ללא רישיון.

להוריד סרט מלא בפחות מחמש שניות

ככלל, מאמצי מדיניות ומחקר הקשורים בספקטרום האלחוטי נועדו לבנות את הדור הבא של רשתות אלחוטיות. הממשלה טוענת שרשתות אלה מהירות יותר, בעלות קיבולת גבוהה יותר וחביון אולטרה-נמוך, ובנוסף עד 100 פעמים מהר יותר מהקיים כיום. ברגע שרשתות אלה של העתיד יתפסו את מקומן, הן יוכלו לספק את התמיכה הנדרשת בעבור יישומים הקשורים לטכנולוגיות חדשות, כמו ערים חכמות המחוברות לגמרי לאינטרנט של הדברים.

לממשל אובמה יש כמה רעיונות מעניינים על פיתוחים טכנולוגיים שיתאפשרו במהלך 10 השנים הבאות. לפי ההנחה, לדוגמה, טלפונים ניידים וטאבלטים יוכלו להוריד סרטי HD באורך מלא בתוך פחות מחמש שניות, במהירות שהיא פי 100 גבוהה יותר מאשר זו של ההורדות באמצעות טכנולוגיית הדור הרביעי הנוכחית.

הממשלה גם צופה עתיד שבו סביבות הכשרה באמצעות טכנולוגיית מציאות מדומה יוכלו לאפשר לעובדים ברמה בסיסית ללמוד מיומנויות בתחומים כמו התקנת אנרגיה סולארית. רופאים בחדר מיון יוכלו לקבל בזמן אמת סרטונים ונתונים מונחי-חיישן אודות מטופלים מאמבולנסים, לפני שהם בכלל מגיעים לבית החולים.

כבר כיום: 90% מהתושבים עם חיבור דור רביעי

בשילוב עם הספקטרום הנוכחי, ספקטרום בתדירות גבוהה זה יספק חביון נמוך יותר ומהירויות גבוהות יותר, וכן קיבולת גדולה יותר של רשתות אלחוטיות בעתיד. זהו צעד נוסף בעבור ממשל שניסה להדגיש ולהשקיע בהתקדמות טכנולוגית. בשתי הקדנציות של אובמה, ארצות הברית הוכיחה כמובילה בתחום הפס הרחב האלחוטי, כשכיום ליותר מ-90% מאוכלוסיית המדינה יש כיסוי 4G/LTE, כך על פי הצהרת הבית הלבן.

חלק מהסיבה שכל כך הרבה אנשים בארצות הברית גולשים במהירויות דור רביעי היא אסטרטגיית Spectrum-First הגמישה של המדינה. בעקבות ההחלטה האחרונה של ה-FCC, הממשלה צופה כי ארצות הברית תמשיך לקדם חדשנות אלחוטית, מה גם שיש לה כבר תכניות כיצד לעשות זאת.

לפני שש שנים הצהיר אובמה כי "העולם מתחבר אלחוטית, ואנחנו לא יכולים להישאר מאחור". הכרזה זו היא סימן חזק שארצות הברית תמשיך לחקור פריצות דרך חדשות בתחום החדשנות האלחוטית שיובילו אותה ואת העולם כולו קדימה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים