גרסת פיתוח חדשה לסקייפ, Linux ולדפדפן כרום

לאחר הזנחה ארוכה מצד הענקית מרדמונד - סוף סוף יוצא עדכון בעבור מפתחי מערכת Linux לשירות שיחות הווידיאו הפופולרי, והוא זמין כעת בגרסת אלפא

צנזורה סינית. סקייפ

מזל טוב, מפתחי Linux, וכרום (Chrome) זכו כעת לגרסה חדשה של סקייפ (Skype).

מיקרוסופט (Microsoft), שהיא הבעלים של סקייפ, פרסמה אתמול (ד') גרסת פיתוח חדשה ל-Linux בתקווה לטפל במספר תלונות שנשמעות מצד משתמשים באפליקציית הווידיאו-צ'אט כבר במשך חודשים.

ענקית ה-VoIP (ר"ת Voice over Internet Protocol) אומרת שגרסת האלפא החדשה של תוכנת סקייפ ל-Linux, יכולה לבצע ולקבל שיחות סקייפ מאנשים שמפעילים את הבדיקה ב-OS X העדכנית ביותר, ומלקוחות סקייפ Windows וגרסת ה-Linux אלפא.

העדכון אמור לעזור לפתור תלונות שהוגשו בתחילת השנה על ידי משתמשי Linux נאמנים שהאשימו את מיקרוסופט בהזנחת סקייפ על מערכת ההפעלה המועדפת שלהם.

עדיין לא גרסת פיתוח בתפקוד מלא

לשיפור של X OS וביצוע השיחות ב-Windows יש עם זאת גם מחיר – מלבד הוויתור הרגיל על יציבות הביצועים, שמגיע עם השימוש בגרסת אלפא של כל יישום, מיקרוסופט מזהירה כי לגרסת הפיתוח של סקייפ החדש לא תהיה תאימות לאחור עם סקייפ הישן בעבור Linux. משמעות הדבר היא שמשתמשי אלפא כבר לא יהיו מסוגלים לקרוא משתמשי Linux אחרים, שמנהלים סקייפ בגרסה 4.3.0.37 וגרסאות קודמות.

"כפי שיכולתם לנחש לפי השם, סקייפ אלפא בעבור Linux הוא לא גרסת פיתוח סקייפ בתפקוד מלא עדיין", כתב מנהל קהילת סקייפ, קלאודיוס היינריך. "אנחנו משתפים אותו איתכם עכשיו מכיוון שאנו רוצים להעביר אותו לידיים שלכם בהקדם האפשרי, כדי שנוכל להמשיך ולפתח את הגרסה החדשה יחד".

בנוסף לאפשור שיחות עם לקוחות סקייפ על מערכות הפעלה אחרות, גרסת האלפא תציג ממשק חדש בעבור משתמש Linux. היינריך מציין כי שיפוץ הממשק יכלול תוספת של הבעות חדשות, שאמורה להיות שימושית כאשר צריך להגיד למשתמש Linux אחר שאתה לא יכול לקרוא אותו יותר.

שיחות סקייפ ישירות מתוך הדפדפן

למרות שסקייפ מעודדת משתמשי Linux להוריד ולבדוק את גרסת הפיתוח החדשה, אלה שאינם רוצים להשתמש בגרסת האלפא יכולים לבחור גם לבצע ולקבל שיחות קוליות על הדפדפן שלהם, בזכות התוספת של תמיכה עבור דפדפן כרום. בהתבסס על Edge ORTC Skype, תוסף הכרום יאפשר למשתמשים לבצע ולקבל שיחות סקייפ ישירות מתוך הדפדפן שלהם.

שיחות לטלפונים ניידים או קוויים אינן נתמכות עדיין, אם כי היינריך אומר כי סקייפ מתכננת להוסיף גם את שתי התכונות הללו בעתיד הקרוב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים