מספרי שיא: זינוק של 55% בגיוסים של הסטארט-אפים

החברות גייסו ברבעון השני 1.7 מיליארד דולר ב-187 עסקות - על פי IVC-KPMG ● במחצית הראשונה של השנה נרשמה עלייה של 35% ● בחברת המחקר חוזים שהמגמה תימשך

שיא בגיוסים. צילום אילוסטרציה: BigStock

הגיוסים של חברות הסטארט-אפים בעלייה: ברבעון השני של השנה גייסו החברות הישראליות בענף סכום שיא של 1.7 מיליארד דולר ב-187 עסקות. מדובר בזינוק של 55% לעומת 1.1 מיליארד דולר שגויסו ב-174 עסקות ברבעון הראשון של השנה – כך עולה מנתונים של IVC-KPMG.

העסקה הגדולה ביותר ברבעון – השקעה בסך 300 מיליון דולר באפליקציית Gett – תפסה נתח של 18% מסך ההון שגויס במהלכו. אולם, גם אם לא מחשיבים אותה מגיעים לעלייה מרשימה, של 27%.

סבב הגיוס הממוצע ברבעון הגיע אף הוא לשיא – 9.2 מיליון דולר לעומת 6.5 מיליון ברבעון הראשון של השנה ו-6.7 מיליון ברבעון השני אשתקד.

גם במחצית הראשונה של 2016 נרשמה עלייה יפה בהיקף הגיוסים: אלה צמחו ב-35% ל-2.8 מיליארד דולר ב-361 עסקות בהשוואה ל-2.1 מיליארד ב-327 עסקות בששת החודשים הראשונים של 2015.

המחקר מצביע על מספר מגמות שהובילו להיקף הגיוסים המרשים ברבעון השני, כשהבולטת שבהן היא מגמת הגידול המתמשך בעסקות גדולות, ששוויין יותר מ-20 מיליון דולר. מספר העסקות זינק ב-88% ל-25 והסכום הכולל שלהן – ב-39% ל-1.1 מיליארד.

"החברות חושבות על יום סגריר"

עופר סלע, שותף היי-טק ב-KPMG-סומך-חייקין, סבור כי "כל הפרמטרים בהשקעות בסטארט-אפים ברבעון השני מצביעים על אקו-סיסטם חזק ויציב. התעשייה ממשיכה להתבגר ולהתפתח תוך כדי שהיא מייצרת ומצמיחה חברות חדשות. אנחנו באמצע הקיץ, אבל לא נראה שהחורף מעבר לפינה".

"עם זאת", ציין, "נראה שחלק ניכר מהגיוסים מבוצע על ידי החברות תוך כדי מחשבה על יום סגריר".

קובי שימנה, מנכ"ל IVC, אמר ש-"העלייה הבולטת בעסקות הגדולות מושפעת מפעילות גוברת של משקיעים זרים – בעיקר של תאגידים וקרנות הון-סיכון – בחברות בשלבי צמיחה. יחד עם זאת, מגמת העלייה הזו לא מוגבלת רק לעסקות גדולות. ראינו גם עלייה בעסקות בטווח נמוך עד בינוני, כאשר אלה מהן שהטווח שלהן הוא בין חמישה ל-10 מיליון דולר זינקו ב-50% לשיא של 234 מיליון".

לדבריו, "המגמה הנרחבת הזו גורמת לנו להאמין שתמשיך המגמה החזקה בגיוסי הון-סיכון, כאשר היקף הגיוסים הכולל צפוי לעלות ב-2016 ב-20%, בהשוואה לשנה שלפניה. הצפי לסך הגיוסים השנתי הוא 5.3 מיליארד דולר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים