"חשוב שהמנמ"רים יבחנו אפשרות לשילוב הספקים בעבודה עם הסטארט-אפים"

"אם ארגון פיננסי מאמץ חברות צעירות שעובדות בענן, עליו לקחת בחשבון שיגדלו ההוצאות התפעוליות לעומת ההוניות", אמרה גילי שלזינגר, סמנכ"לית השיווק של One1

גילי שלזינגר, סמנכ"לית השיווק והמכירות של One1. צילום: יניב פאר

"מרבית הפתרונות של חברות הסטארט-אפ מבוססי ענן ואם ארגון פיננסי מאמץ חברות צעירות שעובדות בתצורה הזו, עליו לקחת בחשבון שיגדלו ההוצאות התפעוליות לעומת ההוניות, אופקס על חשבון קפקס. זאת, מאחר שמדובר בתשלום חודשי או לפי שימוש", כך אמרה גילי שלזינגר, סמנכ"לית השיווק של One1. שלזינגר מובילה מזה שנה את One1start – מיזם של החברה לאימוץ ולתמיכה בסטארט-אפים שיש להם פתרונות חדשניים ולחיבורם לשוק הארגוני.

שלזינגר דיברה בפאנל המרכזי שנערך במסגרת הכנס והסיור הלימודי של פורום המנמ"רים והמנכ"לים C3 מבית אנשים ומחשבים, שהתקיים באחרונה בסנט פטרסבורג שברוסיה. הוביל והנחה את הכנס פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים.

האירוע כלל הרצאות אורח של מנהלי חברות מחו"ל הפועלות בישראל ושלושה פאנלים בהשתתפות מנמ"רים ומנהלי חברות המספקות פתרונות לענף, בהנחיית רונן זרצקי, מנכ"ל BSD-IT, ועו"ד שמוליק חכים, מנכ"ל Smart mind solutions.

הפאנל הראשון עסק בשילוב סטארט-אפים בפעילות של ארגוני האנטרפרייז ובשאלה האם חלוקת ההשקעות של ארגונים במחשוב נכונה.

שלזינגר אמרה ש-"בנינו במסגרת One1start קהילה של סטארט-אפים שמקבלים מאתנו סיוע שיווקי, חידוד מסרים , בניית מודלים עסקיים, עזרה בחיבור למשקיעים, החלפת טכנולוגיות ובניית שיתוף פעולה בין חברי הקהילה".

לדבריה, "ארגונים מחפשים את שילובן במידת האפשר של טכנולוגיות קוד פתוח במקום פתרונות יקרים יותר. כמו כן, יש התחלה של שילוב פתרונות אינטרנט של הדברים בתהליכים משלימים למערכות הליבה, בעיקר בעולמות ה-ERP, והסטארט-אפים הישראליים פורחים בפתרונות לעולמות הסייבר ואבטחת המידע".

היא ציינה כי כחלק מהפעילות של One1 עם חברות ההזנק "מוצעים לארגונים פתרונות נדרשים במחירים שמתחרים במחירים של מוצרים המיוצגים על ידי חברות בינלאומיות".

שלזינגר הצטרפה לדבריהם של נציגי ספקים אחרים שדיברו בפאנל ואמרה שחשוב שהמנמ"רים יבחנו את האפשרות לשלב את הספקים בעבודה עם הסטארט-אפים. "בכל מה שקשור לחדשנות ודיגיטל, אנחנו עושים עבור הארגונים את העבודה, בודקים את החברות ומספקים להם פתרונות עובדים", אמרה. היא ציינה ש-"האינטגרטורים לוקחים על עצמם את נושא התחזוקה במעגלים הראשון והשני, וקריאות למעגל השלישי מופנות ישירות ליצרן".

"על ארגונים להפנות תקציבים לעולם הדיגיטל"

דובר נוסף בפאנל היה ארז ויטלשטיין, מנהל פעילות רדוור (Radware) בישראל ובמזרח אירופה. לדבריו, "על ארגוני האנטפרייז להתאים את מבנה תקציב ההשקעות ולהשאיר תקציבים לשילוב פרויקטים חדשניים, במיוחד בכל הקשור לעולם הדיגיטל המתפתח".

ארז ויטלשטיין, מנהל פעילות רדוור בישראל ובמזרח אירופה

ארז ויטלשטיין, מנהל פעילות רדוור בישראל ובמזרח אירופה

הוא ציין שרדוור שילבה בפתרונות שלה תכונות ומודולים רבים אותם רכשה במהלך השנים והתאימה אותם לעולמות חדשים אלה.

בהתייחסו לחדשנות בארגונים אמר ויטלשטיין: "עדיף ששילובה זו ייעשה כחלק אינטגרלי ממערך השרידות, ההמשכיות העסקית וההגנה על הדטה סנטר הארגוני, ולא כפתרונות נפרדים. זאת, על מנת לפשט את התהליך ולחסוך תקציב".

בהמשך הוא השיב על השאלה היכן נכון לארגונים לשקול שילוב של סטארט-אפים באמרו ש-"חשוב לוודא ששילוב של חברה שכזו יתבצע רק במקומות בהם הטכנולוגיה הייחודית שלה תבדל את הארגון אל מול המתחרים. לארגוני אנטרפרייז יש מערכות מורכבות רבות ולכן, בכל מקרה עדיף שטכנולוגיה חדשנית תשולב כחלק מהפתרונות אותם הוא מטמיע".

ויטלשטיין פירט טכנולוגיות חדשות שרדוור פיתחה, בין היתר פתרון שמאפשר לנטרל את האיומים החדשים בהם נתקלים ארגונים במעבר לעולם הדיגיטל. באשר לתאימות של הטכנולוגיות החדשות למערכות הקיימות ציין וטלשטיין כי זוהי נקודה קריטית, "ויש לוודא שהסטארט-אפ אמנם מתאים את עצמו לארגון – ולא להיפך".

המשך סיקור הכנס – מח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים