לקראת עונת החגים: גוגל משפרת את כלי חיפוש המוצרים

החברה השיקה כלי שמאפשר לבחור צירוף של תמונות שיופיעו בתוצאות החיפוש, עדכנה את TrueView כך שיאפשר לראות באנר וסרטון יחדיו ושחררה כלי לחיפוש טיסות, מלונות ודילים הקשורים לתיירות

רוצים לפרסם אונליין? לגוגל יש כלים חדשים בשבילכם. צילום אילוסטרציה: BigStock

מדי יום מצטרפים למעגלי הרוכשים אונליין עוד מיליוני אנשים בעולם והתעשייה מנסה לפתח כלים מסחריים שיעזרו לסוחרי הרשת למשוך אליהם קונים. עונת החגים והקניות המתקרבת הניעה את גוגל (Google) להציג כלים חדשים ועדכונים של כלים קיימים שקשורים לקמפיינים.

המטרה של החברה היא לסייע לסוחרים להתאים את התצוגה של מוצריהם בתוצאות החיפוש ולהקל על משתמשים למצוא את מה שהם מחפשים גם כשהם משתמשים במילות חיפוש כלליות. לדברי גוגל, יותר מ-40% מהחיפושים הקשורים לקניות הם מושגים רחבים, כמו "שמלות קיץ", "בגדי ספורט לנשים" או "ריהוט לסלון".

אתמול (ג') הציגה החברה בפני עיתונאים בניו-יורק את מודעות Showcase Shopping שלדבריה, מאפשרות לסוחר לבחור צירוף של תמונות שיופיעו בתוצאות החיפוש במנוע של גוגל, הקשורות למילות מפתח מסוימות. לפי הענקית, 44% מהאנשים ציינו שהם צופים בתמונות ומחפשים "רעיונות" כשהם עושים שופינג, מה שממחיש את התפקיד שיש לתמונות במקרים אלה.

גוגל מאמינה שהצמיחה העולמית של הקניות והחיפושים במכשירים הניידים תמשיך לצמוח בקביעות. החברה מסרה כי חיפושים שקשורים לנסיעות ולקניות עלו בשנה האחרונה ב-30% והחיפוש במובייל אחר מוצרים עם המילה "הכי טוב" גדל ב-50%.

הכלי החדש יהיה זמין החל מהשבועות הקרובים לכל הסוחרים המריצים קמפיינים בארצות הברית, בבריטניה ובאוסטרליה.

הפורמט שלו מאפשר להציג בתוצאות החיפוש כמה תמונות של מוצרים, לצד מידע על מיקום הסוחר הקרוב ביותר למשתמש ומידע שיווקי על המוצר. אם המשתמש מקיש על תמונה – הוא מועבר לדף חדש, עם מידע נוסף על המוצר.

"זהו פורמט חדש של מודעה, שנותן לסוחר עדיפות ומסייע לאנשים לסרוק ולחפש את מה שהם רוצים לקנות והיכן", ציין ג'ונתן אלפרנס, סגן הנשיא לקניות ונסיעות בגוגל.

לדפדף בתמונות המוצר תוך כדי צפייה בסרטון

לצד כלי זה, גוגל הודיעה שהיא מעדכנת את מודעות ה-TrueView שלה. אלה יאפשרו כעת לסוחרים לכלול באנר לצד מודעת וידיאו, כך שהמשתמשים יוכלו לדפדף בתמונות או במידע על המוצר תוך כדי צפייה בסרטון. גם במקרה זה יוכלו הסוחרים לבחור איזה מוצר הם מבקשים להדגיש כחלק מהקמפיין שלהם.

לדברי אלפרנס, השימוש במוצר TrueView בקרב המפרסמים התרחב ב-2015 ב-50%, כשאחד מכל שלושה מפרסמים משתמש בו לפחות על בסיס שבועי.

"אנחנו מנסים למצוא דרכים כדי לשלב את ההיבטים הייחודיים של הסוחר בתוך המודעה, במטרה לסייע לו להגיע ראשון לצרכן בתוצאות החיפוש", אמר.

גם חיפושים הקשורים לנסיעות ולהזמנת מקומות מתרחבים מאוד במכשירים הניידים, ולצורך כך הוסיפה גוגל תכונות חדשות הקשורות להזמנת מקומות במלונות או בטיסות. למשל, באמצעות Hotel Smart Filters יוכלו המשתמשים לסנן ולמיין תוצאות לפי מחירים, דירוג או העדפות אחרות, כמו מלון ידידותי לחיות מחמד. החברה הוסיפה גם תכונות הקשורות לחיפוש דילים מוזלים, מבצעים בבתי מלון וכדומה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים