בגלל מקרי המוות: פייסבוק פרסמה מספר הבהרות לגבי שירות Live

מקרי הרצח והמוות שתועדו באחרונה בשירות הובילו את הרשת החברתית להסביר מתי היא מאפשרת צילומים אלימים ב-Facebook Live ומתי היא מוחקת את הסרטון

גם מקרים פליליים מתועדים ב-Facebook Live

Facebook Live (או Live Video), שירות הווידיאו של הרשת החברתית, שמאפשר לכל משתמש להעביר שידורים חיים, הושק רק לפני שלושה חודשים, אולם עד כה הספיקו משתמשים להעביר במסגרתו מקרי מוות ואף רצח. אחד מהם היה הטרוריסט הצרפתי המוסלמי-קיצוני, שרצח שוטר ואת בת זוגו – והעביר את המעשה המחריד בשידור חי. המקרה ששבר את גב הגמל היה זה של דיאמונד ריינולדס, תושבת מינסוטה, שהעבירה בלייב את מותו של בן זוגה, פילנדו קסטיל.

בעקבות זאת פרסמה פייסבוק (Facebook) בסוף השבוע מספר כללים שמנחים אותה בכל הנוגע לשירות.

"שירות Live Video מאפשר לנו לראות מה קורה בעולם כאשר הוא קורה", כתבה הרשת החברתית בפוסט שפרסמה. "כפי שאנחנו יכולים לראות באמצעותו את הרגעים הטובים ביותר של אנשים, ניתן לראות באמצעותו גם את הרגעים הגרועים ביותר. השירות יכול להיות בעל השפעה רבה במצבי משבר – כדי לתעד את האירועים או לקרוא לעזרה".

"אנחנו מבינים את האתגרים הייחודיים של השירות", כתבו בפייסבוק, "ומבינים שיש לנקוט בגישה אחראית. לכן אנחנו מאפשרים למשתמשים לדווח על שידורים חיים בזמן אמת ויש לנו צוות שמוקדש לתת להם מענה בזמן אמת, 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע".

ברשת החברתית מסרו כי "כללי שירות Live Video הם אותם הכללים שחלים בכל רחבי פייסבוק". הם ציינו כי נציג מטעמם יכול להתערב בכל שלב של השידור החי ואף לקטוע אותו, במקרה שיש הפרה של כללי השימוש.

"אחד המצבים הרגישים ביותר הוא כאשר אנשים משדרים צילומים אלימים או גרפיים מדי של אירועים שקורים בעולם האמיתי. במצבים כאלה, הקונטקסט הוא הכול", כתבו אנשי פייסבוק. "למשל, אם מישהו עד לירי ומשתמש בתמונות האלה בניסיון לסייע באיתור היורה, נרשה זאת. לעומת זאת, אם מישהו משתמש באותם צילומים כדי ללעוג לקורבן או להלל את המעשה, נסיר את הווידיאו".

ברשת החברתית מבטיחים ש-"למדנו הרבה על Facebook Live בחודשים שמאז השקתו ונמשיך לשפר אותו כל כמה שנוכל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים