מלחמה שקטה: היקף הפעילות של דאעש בטוויטר נחתך בכמחצית

לפי גורמים בממשל אובמה, הטראפיק בחשבונות הטוויטר של ארגון הטרור ירד ב-45% בתוך כשנתיים ● לטענתם, מדובר בנקודת אור במאבק בארגון הרצחני

דאע"ש

המלחמה בדאעש 2.0: היקף הטראפיק בחשבונות הטוויטר (Twitter) המזוהים עם ארגון המדינה האסלאמית צנח בשנתיים האחרונות ב-45% – כך מסרו גורמים בממשלו של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, לסוכנות הידיעות AP.

לטענת אותם גורמים, הנתונים מהווים נקודת אור במאבק בג'יהאד העולמי. לדבריהם, הירידה בהיקף התנועה בחשבונות אלה, כמו גם מספר הפרסומים שלהם ברשת החברתית, מוכיחה שהמאבק בהפצת הפרופגנדה הקיצונית נושא פרי – ומצמצם משמעותית את הפרסומים המעודדים ומסיתים לביצוע פיגועים ברחבי העולם.

הקואליציה הבינלאומית נגד דאעש, בראשות ארצות הברית, הוקמה בספטמבר 2014. באותם ימים שרטט הממשל האמריקני מספר יעדים ובהם צמצום מספר הלוחמים הזרים בשורות הארגון, פגיעה פיננסית וצבאית, מלחמה באידיאולוגיה של דאעש וצמצום הפופולריות שלו במדינות ערביות.

אחד מ-"שדות הקרב" הבולטים הוא הפעילות של הארגון ברשת. הגורמים הוסיפו שהמאבק ברשת התמקד בטוויטר. מאז אמצע השנה שעברה, הושעו יותר מ-125 אלף חשבונות "התומכים בטרור", לטענת האתר. בפברואר השנה פרסמה החברה כי "כמו רוב האנשים בעולם, אנחנו מזועזעים מהזוועות שביצעו ארגונים קיצוניים. אנחנו מגנים את השימוש בטוויטר כדי לקדם טרור והחוקים של טוויטר מבהירים כי פעילות זו, או כל איום באלימות, איננה מותרת בשירות שלנו. כפי שמציאות איום הטרור השתנתה, כך גם עבודתנו בנושא".

רשת חברתית נוספת שדאעש מרבה להשתמש בה היא טלגרם (Telegram). בנובמבר האחרון סגרה האפליקציה 78 חשבונות של ארגון הטרור. בתחילת השבוע פורסם כי דאעש משתמש בטלגרם לצורך מכירת ילדות כשפחות מין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים