אפליקציה חדשה: רק מוזיקה ישראלית – ובחינם

האפליקציה, שיזמה קבוצת אומנים בראשות הזמר אריאל הורוביץ, תצא אחרי החגים ● היא הוקמה בעקבות הסכם שנחתם בינה לבין הפדרציה הישראלית לתקליטים והקלטות, בתיווך ההסתדרות

מימין: דוד גלנוס, יו"ר איגוד האומנים בהסתדרות; אריאל הורוביץ, מייסד עמותת הפינג'אן הדיגיטלי ויוזם הפרויקט; עו"ד מוטי אמיתי, סמנכ"ל והיועץ המשפטי לפדרציה הישראלית לתקליטים וקלטות; ועו"ד יחיאל שמיר, היועץ המשפטי של ההסתדרות. צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות

מוזיקה עברית לכולם: קבוצה של אומנים תקים אפליקציה ראשונה להשמעת מוזיקה עברית בסטרימינג בחינם. היא תוקם בעקבות הסכם שנחתם בינם לבין הפדרציה הישראלית לתקליטים וקלטות, בתיווכו של איגוד האומנים בהסתדרות. מדובר בשירות שדומה לאפליקציות כגון ג'נגו, פנדורה ו-Spotify.

היוזמה לקידום האפליקציה החדשה היא של הפינג'אן הדיגיטלי – עמותה ללא מטרות רווח שהקימה קבוצת אומנים בראשות אריאל הורוביץ, אהובה עוזרי, דני רובס ויא-יא כהן אהרונוב. מטרת העמותה היא להנגיש את המוזיקה הישראלית על כל גווניה לקהל הרחב באמצעות מדיה חדשה, כמו אתרי אינטרנט ואפליקציות, תוך שימור קטלוג המוזיקה הישראלית.

לאחר משא ומתן מואץ בין הגורמים נחתם אתמול (ד') ההסכם במשרדי ההסתדרות בתל אביב. ההסכם מסדיר, בין היתר, את זכויותיהם של כל האומנים הישראליים החתומים בפדרציה, בין אם באופן עצמאי ובין אם באמצעות יותר מ-30 חברות התקליטים הגדולות – הליקון, הד ארצי, NMC, פוניקול, התו השמיני ועוד – שמייצגות את מרבית הרפרטואר הישראלי, כיום ובעבר.

האפליקציה – אחרי החגים

פיתוח האפליקציה מצוי כעת בעיצומו, על ידי גלובליט, שפיתחה גם את אפליקציית Moovit לניווט בתחבורה ציבורית, והיא תושק לאחר החגים.

אריאל הורוביץ, מייסד עמותת הפינג'אן הדיגיטלי ויוזם הפרויקט, אמר ש-"עד היום לא הייתה בישראל דרך לשמוע מוזיקה ישראלית שמותאמת לטעם האישי של המאזינים. סללנו את הדרך לקראת השינוי המשמעותי והטכנולוגי, שיביא לשימור, להנגשה ולקידום של המוזיקה המקומית, תוך שמירה על זכויותיהם של האומנים".

במקביל, ההסתדרות הודיעה כי תתמוך בהצעת החוק להארכת זכויות היוצרים בתקליטים וזכויות המבצעים מ-50 שנים ל-70 שנים. לדבריהם, הצעת חוק זו מהווה נדבך חשוב בחיזוק ענף המוזיקה בישראל, על כל מרכיביו, ובפרט ציבור המבצעים ומפיקי התקליטים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים