הפאדיחה המצולמת של וואווי

החברה העלתה תמונה על מנת לקדם את המצלמה של ה-P9, מכשיר הפרימיום החדש שלה, אלא שהגולשים גילו שהיא צולמה על ידי מצלמה אחרת

התמונה שעוררה סערה. צילום: גוגל פלוס

וואווי (Huawei) הסינית, יצרנית מכשיר ה-P9, שאותו היא מקדמת כמכשיר פרימיום בעיקר בזכות צמד המצלמות שלו, הצליחה לעורר סערה ברשת בעקבות פרסום שנחשב למטעה.

הסיפור התחיל כשהחברה העלתה פוסט לדף הגוגל פלוס (+Google) שלה בו הציגה תמונה של בחורה שצולמה בזריחה, לפי וואווי. הכיתוב ליד התמונה היה "הצלחנו לתפוס זריחה יפהפייה… זוג המצלמות של Huawei P9 הופך צילום תמונות בתנאי אור נמוכים כמו זו להנאה".

הבעיה היא שהתמונה לא צולמה במכשיר המדובר. בדיקת קובץ ה-EXIF של הצילום, שמכיל מידע מלא על פרטיו, גילתה שהוא צולם במצלמה מקצועית – ה-EOS 5D Mark של קנון (Canon), שכללה גם עדשה מיוחדת. מדובר בציוד שעולה יותר מ-4,500 דולר – פי כמה וכמה ממחירו של ה-P9.

וואווי מיהרה להגיב בהורדת התמונה, תוך שהיא מציינת שהיא לא כתבה במפורש בשום מקום שמדובר בתמונה שצולמה ב-P9, אבל גם מתנצלת על מה שעשתה. "התמונה צולמה במהלך קמפיין פרסומי ל-P9 ושותפה כדי לעורר השראה בקהילה שלנו. אנחנו מכירים בכך שהיינו צריכים להיות ברורים יותר עם הכיתוב לתמונה הזו וזו לא הייתה כוונתנו להטעות. אנחנו מתנצלים על כך והסרנו את התמונה מיידית", מסרה החברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים