גוגל צדה סטארט-אפ בינה מלאכותית חדש

כשמחשבים וטלפונים ניידים ברחבי העולם הופכים לחכמים וחזקים יותר ויותר, חברת הענק נחושה להמשיך להיות מהשחקניות המובילות ● היא עושה עוד צעד בכיוון כשהיא רוכשת חברה חדשה המתמחה בזיהוי תמונות

אילוסטרציה: BigStock

גוגל (Google) הודיעה אתמול (ד') כי היא רוכשת חברת בינה מלאכותית צרפתית בשם Moodstocks, המתמחה בזיהוי תמונות.

Moodstocks – חברת הסטארט-אפ האחרונה שאומצה לחיקה הרחב והחם של גוגל (Google) – מתמקדת בבניית יכולות זיהוי תמונות לתוך טלפונים חכמים. היא הציגה לראשונה תוכנה שיכולה לעשות את זה כבר בשנת 2012, ובשנתיים וחצי האחרונות הרחיבה את יכולותיה להכרה באובייקט פיזי, כך טוענת החברה באתר האינטרנט שלה.

איחוד כוחות עם גוגל, אמרה Moodstocks, יאפשר לחברה "לפרוס את העבודה שלנו בקנה מידה נרחב, ולבנות כלי הכרת תמונה גדולים בתוך גוגל". הרכישה של החברה על ידי גוגל צפויה להסתיים בשבועות הקרובים.

חיזוק לפרויקט טנגו

הענקית ממאונטיין וויו עובדת בעצמה על פיתוח טכנולוגי בתחום הראייה הממוחשבת, המכונה פרויקט טנגו (Project Tango). הפרויקט מנסה לאפשר לטלפונים להבין טוב יותר את העולם שסביבם, ונועד בעיקר כדי לאפשר ניווט מקורה, מיפוי 3D ומציאות רבודה. קל לראות כיצד תוכנת זיהוי אובייקט מתוחכמת תשפר את היכולת של טנגו "לקרוא" חדר.

במהלך שלוש השנים האחרונות, בוחרות ענקיות הטכנולוגיה של עמק הסיליקון בקפדנות רבה חברות סטארט-אפ בתחום ה-AI, ומשלבות את החכמה של ביצועיהן לתוך הפורטפוליו הקיים שלהן. החברות האמריקניות בוחנות לעיתים קרובות את מה שמתרחש באירופה בכדי לאתר סטארט-אפים מבטיחים מתחום הבינה המלאכותית שישלימו את עבודתן.

כך למשל ביצעה גוגל את רכישתה של החברה הלונדונית DeepMind בשנת 2013, רכישה שבינתיים הניבה את אלוף המשחקים AI AlphaGo וכמה פרויקטים רפואיים חדשניים. רק בחודש שעבר אימצה טוויטר (Twitter) רכש זיהוי תמונה בריטי משלה, המכונה Magic Pony.

Moodstocks תפסיק את שירותי זיהוי התמונה ללקוחות הקיימים שלה בקרוב, אבל החברות אומרות שאלו יוכלו להשתמש בשירותים עד סוף תקופת המנוי הנוכחי שלהן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים