סנאפצ'ט עוברת מזמניות לזיכרונות לטווח ארוך

האפליקציה הלוהטת עוברת את השינוי הגדול ביותר שחוותה עד כה - היא משיקה כלי שמכיל ארכיון של הסנאפים הישנים של המשתמשים ובכך ממירה למעשה את הקונספט הראשוני שלה בהלך רוח שונה לגמרי

קופצת למים של טיק-טוק. סנאפ

בתקופה שבה המתחרות שלה ברשתות החברתיות מקדמות יותר שיתוף בזמן אמת, סנאפצ'ט (Snapchat) דווקא משנה כיוון ומפנה את תשומת הלב שלה אל העבר של משתמשיה.

החברה הציגה אתמול את Memories – דרך לשמור ולשתף סנאפים ישנים בארכיון פרטי המובנה בתוך האפליקציה הראשית. הארכיון מאחסן את הפעילויות שביצעו המשתמשים באמצעות המצלמה החיה של היישום, וכולל תמונות וסרטונים שניתן לארגן, לערוך ולשתף זמן רב אחרי שהם נלקחו.

לנצח במקום ליממה

ההצגה של Memories מהווה שינוי משמעותי במיוחד בעבור סנאפצ'ט – שהתפרסמה בזכות הגישה בת החלוף שלה אל התכנים של משתמשיה – ומשקפת את צמיחתו והפיכתו של היישום למצלמה המועדפת על מיליוני משתמשים כיום.

סנאפצ'ט מתחילה כבר מהיום להציע את הכלי Memories הן לבעלי ניידים מבוססי אנדרואיד והן ל-iOS. מדובר למעשה במדור חדש של האפליקציה שהמשתמש יכול לגשת אליו על ידי החלקת האצבע כלפי מעלה במסך המצלמה. בעבר כבר יכלו המשתמשים לשמור את התמונות, את סרטוני הווידיאו והסיפורים מסנאפצ'ט, כשפרסמו אותם ב-Stories, אבל הקונספט של היישום הותיר אותם זמינים רק 24 שעות. עכשיו ניתן לשמור את כל הפעילות בסנאפצ'ט לטווח ארוך וגם לבקר בסנאפים מאוחר יותר.

כניסה אל Memories תאפשר למשתמשים למצוא את ששמרו על פי סדר כרונולוגי הפוך. הודעות מלבניות יכילו סנאפים בודדים בעוד שהודעות עגולות מייצגות סיפורים, ומציעות קדימונים חיים של הסנאפים שהן מכילות. עוד ב-Memories – כרטיסיות לצפייה בסיפורים, בצילומים או בסרטונים בלבד, וכן שפע אפשרויות לעריכה והוספת פילטרים בדיעבד לפרסום מחודש של סיפור.

סיפור חדש לגמרי

התכונה החדשה היא שינוי משמעותי בעבור סנאפצ'ט, שביסודה התבססה על הרעיון של שיתוף עכשווי-רגעי וקצר טווח. מה שהיה למעשה שם המשחק שלה – היה המיידיות, והיא שייחדה אותה לחלוטין מפלטפורמות הרשתות החברתיות האחרות, כמו למשל מאינסטגרם (Instagram), שבה משתמשים רבים מתאמצים במיוחד להציג את חייהם באור הטוב ביותר האפשרי לאורך פרק זמן ארוך.

עכשיו, עם הוספת Memories, סנאפצ'ט פותחת בעצם דלת בעבור משתמשיה לאותה מידה של עריכה עצמית ותיעוד ארוך טווח.

משתמשי המדיה החברתית ידועים לשמצה בחוסר חיבתם לשינויים משמעותיים באפליקציות המועדפות עליהם. אז למה סנאפצ'ט – שלא מזמן עברה את טוויטר (Twitter) במונחים של מספר המשתמשים היומיים – לוקחת את הסיכון?

פרסום הוא אחת התשובות האפשריות. החברה החלה לאחרונה להציג לראשונה מודעות בפני משתמשיה. האפשרות החדשה, שמאפשרת להציג סיפורים עם סנאפים ותיקים, עשויה לספק סיפורים נוספים ובמקביל הרחבה של הפעילות באפליקציה, מה שאומר – יותר מקום לפרסומות.

ואכן, יש אינדיקציה לדברים בפרסום בפוסט בבלוג של סנאפצ'ט, שבו הודיעה החברה את הבשורות החדשות: "זה כיף לחגוג יום נישואים או יום הולדת על ידי מציאת כמה סנאפים ישנים שלחיצה עליהם יחד יוצרת סיפור חדש לגמרי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים