להב 433: "פנינו לפייסבוק כדי לקבל מידע רגיש – והם סירבו לתת"

היועצת המשפטית של היחידה קבלה על שיתוף הפעולה המוגבל של הרשת החברתית עם משטרת ישראל, וציינה כי היא וחברות נוספות לא מעבירות מידע גם כשאין ספק שמדובר בעבירה פלילית

לא תמיד משתפת פעולה עם משטרת ישראל. פייסבוק

פייסבוק (Facebook) טוענת שהיא משתפת פעולה עם הרשויות בישראל, אולם על פי להב 433 (ועל פי גלעד ארדן, שכשר לביטחון פנים ממונה על היחידה), התמונה שונה.

עו"ד ליאת קילנר, היועצת המשפטית של היחידה המשטרתית, טענה בפורום המדע והטכנולוגיה של כנס לשכת עורכי הדין, שנערך באחרונה, כי "פנינו מספר פעמים לפייסבוק כדי לקבל חומר על ידיעות רגישות – והם סירבו". עם זאת, היא ציינה שבתחומים כמו פדופיליה, הרשת החברתית משתפת פעולה עם היחידה.

"אנחנו מדינה שנושא ההסתה לטרור ולגזענות רגיש עבורה, אבל התפיסה בחברות כמו גוגל (Google) ופייסבוק לגבי חופש הביטוי מאוד שונה. אם בארץ מתייחסים לתמונה של איש ציבור במדי נאצי כעבירה, בארצות הברית זה במסגרת חופש הביטוי", הוסיפה.

לדברי עו"ד קלינר, במקרים שבהם מדובר בעבירה על החוק הישראלי אך לא על החוק האמריקני ומשטרת ישראל מבקשת מידע, ייתכן שהחברות לא ייענו לבקשה. אולם, היא ציינה שלפעמים הן לא נענות גם כשאין ספק שמדובר בעבירה פלילית על חוקי שתי המדינות.

בדבריה התייחסה עו"ד קלינר גם למתקפות הכופר ואמרה כי מדובר בתופעה מדאיגה וכי המשטרה רוצה להיות "שחקן משמעותי" בתחום. לדבריה, המשטרה משתפת פעולה עם גורמים נוספים בניסיון לתת מענה למתקפות אלה.

המתקפה של השר גלעד ארדן

השר ארדן תקף בסוף השבוע את פייסבוק, בטענה שהיא לא משתפת פעולה עם הגורמים הרשמיים בישראל, ובכלל זה עם המשטרה, במאבק בהסתה לגזענות ברשת.

בראיון לתוכנית פגוש את העיתונות בערוץ 2 הוא אמר כי "דם חלק מנפגעי הטרור – על הידיים של פייסבוק". הוא תקף בראיון את הרשת החברתית וטען כי היא "הפכה למפלצת", וקרא למארק צוקרברג "להתחיל לעשות ניטור עצמי" של סטטוסים המסיתים, לדבריו, לטרור.

פייסבוק מסרה בתגובה לדברי ארדן כי היא "עובדת באופן קבוע עם ארגוני בטיחות וקובעי מדיניות ברחבי העולם, כולל בישראל", וכי היא מבצעת פעולות על מנת לנטר הודעות מסיתות. "אין מקום לתוכן המעודד אלימות, איומים ישירים, טרור או דברי שטנה על הפלטפורמה שלנו", אמרו ברשת החברתית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים