מחקר: בני דור ה-Y מתנתקים מהסמארטפון בחופשה יותר מההורים

אינטל פרסמה מחקר שסוקר את הרגלי השימוש של אנשים בטלפונים חכמים בזמן חופשה ומעלה ממצאים מעניינים

יש כאלה שלא מסוגלים בלי הסמארטפון - גם בחופשה. צילום אילוסטרציה: BigStock

תתפלאו, אבל דווקא בני דור ה-Y, קרי: הדור שנחשב לטכנולוגי ומחובר יותר, נוטים יותר להתנתק כשהם בחופשה לעומת הוריהם, בני דור ה-X – כך לפי מחקר של חטיבת האבטחה של אינטל (Intel) העולמית.

במחקר השתתפו 13,960 משתמשים מרחבי העולם, בגילאי 21 עד 54, מחצית מהם נשים ומחצית גברים. אינטל ערכה אותו לקראת עונת הנסיעות והחופשות המתקרבת, כדי לבחון ולהבין את הדרכים שבהן הצרכנים בוחרים להישאר מחוברים דיגיטלית כשהם בטיול או בחופשה, כמו גם את הסיכונים הלא מודעים שהם מציבים על זהותם האישית ועל המכשירים שהם משתמשים בהם.

תוצאות המחקר מנוגדות לתפיסה החברתית שלפיה בני דור ה-Y יהיו האחרונים להשאיר את הסמארטפון שלהם בבית בעת חופשה: 49% מהאמריקנים הודו שיהיו מוכנים להתנתק כליל בחופשה, לעומת 37% מהמשתתפים בשנות ה-40 וה-50 שלהם.

אך עדיין, רוב הנופשים יישארו מחוברים כשהם בנסיעות, ובערך 55% מהאמריקנים במחקר שתכננו להתנתק הודו שלא היו מסוגלים לעשות זאת בפועל.

מבחינתם של 65% מהמשיבים, התנתקות משמעה אי חיבור לאינטרנט בכלל, ובשביל מחצית מהם – הכוונה היא לכך שהם לא ביצעו שום שיחת טלפון. כלומר, גלישה, שליחת SMS או ווטסאפ (WhatsApp) באים בחשבון.

עוד עולה מהמחקר כי 65% מהמשיבים האמריקנים שהתנתקו טענו שהחופשה שלהם הייתה מהנה יותר בעקבות התנתקותם. הם חשו פחות לחוצים והיו פתוחים יותר לסביבה. יתרה מכך, 88% ציינו שהם לא היו לחוצים כלל גם לאחר שובם לעבודה, בגלל ההתנתקות מהסמארטפון בזמן החופשה. 51% מאלה שהתנתקו דיווחו שהם תקשרו טוב יותר עם שותפיהם לטיול או לחופשה מאחר שהיו מנותקים.

בהיבט המגדרי, נראה שגברים מוכנים יותר מנשים להשאיר את מכשיריהם בבית בזמן חופשה – 47% לעומת 37%, בהתאמה.

68% מהאמריקנים בודקים בחופשה אי-מיילים שקשורים לעבודה

אל מול הנתונים האלה נמצאו נתונים שמראים את התלות של המשתמשים בחיבור הדיגיטלי: אף על פי שהם בחופשה, 68% מהמשיבים האמריקנים דיווחו שהם בודקים אי-מיילים הקשורים לעבודה ואי-מיילים אישיים לפחות פעם ביום, בכל יום, גם בחופשה. לפי המחקר, האמריקנים פחות מוכנים להימנע מבדיקת אי-מיילים הקשורים לעבודה כשהם בחופשה (49%), לעומת 61% מהסינגפורים, 60% מהקנדים, 59% מהגרמנים, 59% מהמקסיקנים, 56% מהצרפתים 54% מההולנדים, 53% מהברזילאים ו-52% מהספרדים.

"הצרכנים שמים את מבטחם בטכנולוגיה כדי להישאר מחוברים לעולם הדיגיטלי ולעולם הפיזי – אם בעבודה, בבית או בחופשה", אמר גארי דייוויס, אוונגליסט בטיחות הצרכנים בחטיבת האבטחה של אינטל. "אנשים ממהרים להשתמש במכשיריהם בזמן חופשה כדי לגשת גם למידע רגיש, מבלי להתחשב בסיכונים הפוטנציאליים. כתוצאה מכך, חשוב וקריטי שהצרכנים יסגלו הרגלים דיגיטליים בטוחים כדי להיות מאובטחים יותר בעת חופשות ונסיעות".

לדבריו, "הצרכנים צריכים להיות ערניים יותר ולנקוט פעולות אבטחה כדי למנוע אובדן מידע או גניבת מידע כשהם בדרכים. על אף שרבים מהמשתתפים לא הצליחו להתנתק, אלה שכן הצליחו זכו ביתרונות משמעותיים".

אינטל ציינה כמה טיפים שיסייעו למשתמשים למנוע סיכונים: לבנות קירות חברתיים, משום שגם דיווח על מיקום של המשתמשים או פרסום תמונת סלפי ברשתות החברתיות יכולים לחשוף את סביבתם ולנצל זאת דווקא כשהם הכי פחות מוגנים; להיות זהירים בעת שיתוף ולדחות את הדיווחים והשיתופים מהחופשה, כדי למנוע מגנבים לדעת מתי נעדרים מהבית; להגבל את השימוש ב-Wi-Fi ובבלוטות' (Bluetooth), כדי להימנע מחשיפת מידע אישי לפושעי סייבר; ולהיזהר במיוחד כשמשתמשים במידע שקשור לתשלומים. כדאי למשתמשים, אומרת אינטל, להסיר רשתות שבעבר הם התחברו אליהן ונותרו ברשימת הרשתות ההיסטורית של המכשיר. וטיפ אחרון: מומלץ למשתמשים לבדוק את חשבונות הבנק שלהם ולהיות ערניים לפעילות חשודה שעלולה להתבצע בהם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים