iGo: מנווטים באופן בטוח

לתוכנית הניווט מבית NNG יש מטרה אחת ומוטו מאוד ברור: שהנהג יתעסק כמה שפחות עם המסך שלו - מפני שעיסוק כזה על הכביש הוא מאוד לא בטיחותי, ובמקומות שונים אף נחשב ללא חוקי ● השינוי מתחיל כאן

דודי וירניק, מייסד NNG. צילום: סיון פרג'

עוד לפני שמתחילים לעסוק בפיצ'רים החדשים של תוכנית הניווט iGo מבית NNG בגרסה שיצאה ממש השבוע, שווה רגע להתעכב על הסיפור המעניין שלה.

מדובר בחברה הונגרית, לא מדינה שידועה בתעשיית רכב ענפה, וששני קברניטה – דודי וירניק וקובי הלפרין – הם ישראלים שהקימו את החברה ב-2004, כאשר עכשיו עובדים בה 1,000 אנשים. מרבית העובדים ממוקמים במפקדה הראשית בבודה, החלק של בודפשט שממערב לדנובה, אבל גם בסניפים בכל העולם, בין השאר בארצות הברית, יפן, סין, הודו וכמובן, בישראל.

אבל הסיבה לכתבה הזו היא כאמור הגרסה החדשה של תוכנת הניווט, iGo primo nextgen, כאשר השאלה המרכזית והכי חשובה לקוראים היא – למה בעצם שנקנה תוכנת ניווט בכסף, כשיש לנו את Waze בחינם? וירניק מסביר שאי אפשר להשוות בין תוכנות חינמיות לתוכנות שלו – והסיבה לכך קשורה בעיקר ללקוחות של שני המוצרים.

NNG מדגימה את יכולות מערכת iGo

NNG מדגימה את יכולות מערכת iGo

בנוסף, הלקוחות הם הסיבה העיקרית מדוע ככל הנראה לא שמעתם על NNG.

שום סיבה לפיתוח של גרסה ישראלית

בעוד שתוכנות ניווט אחרות שאתם כן מכירים מיועדות בעיקר לקהל הנהגים הביתי ומשווקות לו, iGo משווקת את עצמה ליצרניות הרכב כ-white label, ונהגים בכל רחבי העולם מקבלים אותה כשהם רוכשים את הרכב שלהם כחלק ממערכת האינפוטיינמנט  (Information + Entertainment), או בעברית – המסך שנמצא במרכז הרכב וכולל בתוכו את התפריטים השונים למוזיקה, רדיו, וגם הניווט.

אבל בעוד שהמערכת עובדת עם שבע מעשר היצרניות הגדולות בעולם, ועם 30 מותגי רכב שונים, ואף הצליחה לחדור את מעטה השוק היפני הנחשב לשוק הקשה בתחום, הרי שהיא נותנת את האופציה לנהגים לרכוש את המערכת שלה למכשירי מובייל השונים.

אם אתם עושים אחד ועוד אחד, אתם בטח יכולים להבין שאין שום סיבה כלכלית לפיתוח של גרסה ישראלית. כשווירניק נשאל על הנושא הזה, הוא אומר שמבחינתו "לא יכול להיות שלא יהיה בחברה שלי מוצר בעברית. זה לא קשור לראש, זה קשור לבטן". ובאמת, נראה שלא חסכו כלל על שום דבר בגרסה החדשה של המוצר, לא מבחינת פיצ'רים, לא מבחינת המפרט ולא מבחינת היכולות.

לא חוקי

אם נחזור שנייה לנושא Waze, הרי שאחד מנקודות ההשוואה החשובות ביותר לנהגים היא נושא דיווחי התנועה. ב-Waze מתפקד כל נהג גם כמודיע, וכך חוכמת ההמונים מאפשרת להגיע לנתיב האופטימלי.

ב-iGo, לעומת זאת, משתמשים גם הם במידע שמשדרים טלפונים סלולריים, באמצעות טכנולוגיה של דסל (Decell). גם הפיצ'ר הזה וגם פיצ'רים נוספים, כמו למשל העובדה שהגרסה הנוכחית תומכת בצורה מלאה בשליטה קולית, מגיעים מגורם אחד – הדרישה המקסימלית לבטיחות, שמציבה העבודה מול יצרניות הרכב.

המטרה של המערכת, כפי שמסבירים אנשי NNG, היא כמה שפחות שהנהג יתעסק עם המסך שלו – מפני שעיסוק כזה על הכביש הוא מאוד לא בטיחותי, ובמקומות שונים אף נחשב ללא חוקי.

כך, כוללת התוכנה זיהוי קולי של כל שמות הרחובות בישראל, וגם 56 אלף עסקים ונקודות עניין חשובות (בנקים, תחנות דלק, בתי קולנוע וכו') במנוע חיפוש שעובד עם b144, ויכול להגיע גם למעל 300 אלף נקודות עניין כשמפעילים חיפוש מקוון (שמצריך חיבור לאינטרנט). המערכת גם לומדת את העדפותיו של המשתמש, כך שהוא יצטרך עוד פחות להתעסק איתה ויוכל לרכז את כל תשומת ליבו לנהיגה.

לרגל יציאתה של הגרסה, על אף שאפשר לכתוב עליה דברים נוספים – עדיף לנסות אותה. ולכן מציעה NNG בדיוק את זה: החל מה-29 ביוני ועד ל-2 ביולי, תאפשר החברה הורדה של הגרסה וניסיון שלה ליומיים. יש לציין שמחירה המלא עומד על 99 שקלים.

להורדה מ-Google Play לחצו כאן.

להורדה מ-iTunes לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים