ארצות הברית: Waze משנה תכונה בכדי להפוך את הרחובות לבטוחים יותר

אפליקציית הניווט הישראלית משנה את התנהלותה, ולא תכווין נהגים לצמתים מסוכנים שכוללים פנייה שמאלה ללא רמזור ● בהחלטתה מצטרפת למעשה החברה לתנועת מחאה אמריקנית כנגד הצמתים המסוכנים

נועם ברדין, המנכ"ל, פורש. ווייז

אפליקציית Waze החליטה לערוך שינוי באופי הניווט שהיא מספקת לנהגים, והוא רלוונטי לנהגי ארצות הברית בכלל ולוס אנג'לס בפרט.

בהתאם לכללי התחבורה במקומות אלו, לנהגים יש הרשאה לבצע פניות שמאלה באופן חופשי ועל פי שיקול דעתם, אלא אם בצומת מוצבים רמזור או תמרור ייעודיים שמסמנים להם אחרת. לפי נתונים סטטיסטיים, הכלל הזה הוא הגורם בממוצע לכחצי מיליון תאונות דרכים ולמאות נוסעים ונהגים שנהרגים בכל שנה בכבישי ארצות הברית.

המצב הכל כך חמור ולא בטיחותי הזה גרם אפילו לחברות פרטיות, כמו UPS למשל, להקים תנועה אשר מחרימה את אותן פניות שמאלה, וכעת גם אפליקציית הניווט הישראלית המפורסמת משנה את עצמה במטרה לאפשר הימנעות מהפניות המסוכנות, ואולי אפילו הצלת חיים.

לא לחסל לחלוטין

על פי הודעת החברה, מעכשיו האפליקציה לא תכוון את הנהגים והנהגות אל מסלולים שבהם מעורבות פניות חופשיות שמאלה או לצמתים מסוכנים דומים. "מטרתנו היא להפחית את כמות הפניות המסוכנות האלו, אבל לא לחסל אותן לחלוטין", הרגיעה Waze.

האפליקציה מבטיחה שבמסגרת השינוי היא תשתדל ככל יכולתה להימנע משילובן של פניות דומות במסלולים שהיא מציעה לנהגים, כל עוד קיימת אלטרנטיבה ריאלית שאינה מוסיפה זמן רב מדי להגעה ליעד. למעשה השינוי של Waze הוא על תקן הצטרפות למחאה המתעוררת בנוגע לצמתים המסוכנים הללו.

להקל על הגודש והמתח בעבור הנוהגים

ההגדרה לעקוף צמתים בעייתיים הושקה אתמול (א') בלוס אנג'לס, שבה מתגאה Waze באחת הקהילות הגדולות שלה עם כ-10% מנהגי LA שעושים שימוש באפליקציה. העיר עובדת בשיתוף פעולה הדוק עם מפתחי האפליקציה בכדי לעזור ולספק להם נתונים באמצעות פורטל ה-LA's open data של העיר, כך אמר פיטר מרקס, מנהל הטכנולוגיה הראשי של לוס אנג'לס ל-Gizmodo.

"סיפקנו את מיקומם של הצמתים ל-Waze, כפי שהיינו נוהגים עם כל אפליקציית תנועה אחרת, כי אנחנו רוצים להשתמש בכל כלי בכדי להקל על גודש ומתח בעבור הנוהגים ברחבי העיר", הוסיף.

בהמשך יגיע השינוי גם לניו אורלינס, כשלאחר מכן יצטרפו לתכנית עוקפת הצמתים המסוכנים גם ערים נוספות ברחבי ארצות הברית.

אין צורך לעשות דבר בכדי להפעיל את התכונה עוקפת הצמתים שתיכנס לתוקף כברירת מחדל ביישום. אם אתם נוהגים בארצות הברית ואינכם חוששים מהפנייה הבעייתית שמאלה, ניתן לכבות את התכונה באופן יזום בהגדרות האפליקציה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים