יו"ר מועצת המנהלים של טוויטר: "יש אצלנו מקום גם לציוצים פוליטיים כואבים"

כשנשאל מה דעתו על התבטאויות רבות נגד מהגרים והגירה, מהסוג שמתפרסמות ברשת המצייצת במהלך תקופת הבחירות הנוכחית בארצות הברית, ענה אומיד קורדסטני שיש צורך לתת מקום לכל גווני הדעות בחברה

אומיד קורדסטני, יו"ר מועצת המנהלים של טוויטר. צילום: טוויטר

אומיד קורדסטני, יו"ר מועצת המנהלים של טוויטר (Twitter), בעצמו מהגר יליד איראן – אומר שגם לציוצים הפוליטיים הקשים והכואבים ביותר יש מקום ברשת המצייצת – אם נרצה בכך או לא.

"איך אדם מגיב באופן אישי לזה, זה כואב לקרוא ציוצים שכאלה – זאת החברה שלנו, וצריך שיהיה מקום לכל הקולות האלה", אמר קורדסטני שהתבטא בעניין בכנס הטכנולוגיה של בלומברג (Bloomberg). בנוסף טען היו"ר כי "השיח חשוב לדמוקרטיה; במקום טנקים וחיילים המתגלגלים ברחובות יש לכם את הדיון הזה שמתקיים פה".

ההערה הזו באה כתגובה לשאלות על מני סוגי התבטאויות כנגד הגירה שצויצו בטוויטר על ידי רבים במהלך החודשים האחרונים, בהם מתנהל מסע הבחירות לנשיאות ארצות הברית.

קורדסטני אמר כי הוא נמצא במגע ישיר עם המנהלים בטוויטר ועוזר להנחות את עתידה של החברה. לדבריו, תפקידו הוא להיות "מועיל" לחברה, ולהגיע אליה כמה פעמים בשבוע כדי לייעץ בנוגע ל"החלטות קשות" ותהליכים אחרים.

באופן טבעי, כבכיר בחברה, על קורדסטני לשמר את הערכים של טוויטר כמקום שבו השיח הציבורי מתנהל בחופשיות, וזאת למורת רוחם של משתמשי טוויטר רבים. מאז שהוקמה ב-2006 ובכל שנות קיומה, ראתה עצמה הרשת, מיסודו של ג'ק דורסי, ככזו שנועדה לשמש זירה לדיון סביב אירועים בינלאומיים כמו האביב הערבי ואירועים גדולים אחרים (כולל הבחירות לנשיאות ב-2008). ככזו, היו לטוויטר גם כל הזמן התמודדויות עם משתמשים שנהגו בהטרדה ובאיומים בפלטפורמה.

למתוח את הקו בין דעות מוצקות לבין הטרדה

גם מנכ"ל החברה, דורסי, טוען כי בראש סדר עדיפויות של החברה להבטיח כי אנשים ירגישו בטוחים להשתמש בטוויטר, תוך שמירה על תפקידה כפורום לדיון ציבורי עולמי.

רשת המדיה החברתית, שמנסה להבין איפה למתוח את הקו בין דעות מוצקות לבין הטרדה, סומכות בעיקר על תלונות ציבור. בעוד שלטוויטר יש הנחיות ונהלים להסרת משתמשים הפוגעים בחוקיה, ניטור ההתנהלות בחשבונות וקבלת החלטות הוגנות מהווים משימות קשות תמיד, במיוחד בתקופת קמפיין הבחירות.

וכך, למרות המאמצים, תקריות שהתרחשו באתר כבר הרחיקו ממנו מספר משתמשים בעלי פרופיל גבוה, כולל עורך הניו יורק טיימס (New York Times), ג'ונתן וויסמן, אשר הופצץ בשבוע שעבר בטוויטים אנטישמיים, לאחר פרסום מאמר שעסק בדונלד טראמפ, המועמד הרפובליקני, ובפשיזם.

בנוגע לחילוקי הדעות והקולות השונים שמציפים את ארצות הברית בזמן שהמירוץ לנשיאות תופס תאוצה, אמר קורדסטני כי "במקרה שלנו אנחנו כבר רואים את זה, וזה קורה בזמן אמת מדי יום".

הוא הרחיב וסיפר ש"זה נפלא לראות את הדו-שיח שקורה ביניהם (הפוליטיקאים) לבין אזרחינו, תגובות מכל רחבי העולם. ההתמקדות שלנו היא בלעשות עבודה טובה יותר ויותר – לשלב וידיאו חי, לנצל את פריסקופ (Periscope), להיות באירועים, להביא את המומחיות שלנו מצוותי תקשורת, מהצוות שלנו, להוציא את המיטב מדו-השיח שמתנהל. הרבה מזה הוא על איך קהל מעורב מייצר אינטראקציה. אנחנו כבר רואים את המועמדים משתמשים במדיום בכדי להגיב זה לזה".

קורדסטני, שהפך ליו"ר מועצת המנהלים של טוויטר בשנה שעברה לאחר שנשקל לאייש את תפקיד המנכ"ל – מתנגד לגישה הפסימית שרווחת בעמק הסיליקון. בהתייחסו ספציפית לכוונה שטוויטר תאפשר שיח כמה שיותר נרחב ופלורליסטי, טען היו"ר ש"יש הרבה על מה לדאוג", אך ציין במקביל כי, בעידן של השקעה בפרויקטים כמו מכוניות מעופפות, "יש גם גאווה שאנחנו צריכים להרגיש מכך שחדשנות שכזו מתקיימת בחצר האחורית שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים