"הענן משפיע על כל האסטרטגיה של הארגון – וככזה מהווה הזדמנות עסקית"

כך אמר רוני טברסקי, סמנכ''ל בכיר קו עסקים ומנהל מיקור-חוץ בנס ● לדבריו, "בארגונים בהם היישום נעשה בהיקף נמוך יחסית, אנו מבחינים בהתעניינות"

רוני טברסקי, סמנכ''ל בכיר קו עסקים, ומנהל מיקור חוץ, נס

"אנו רואים מגמה המהווה שינוי מהותי בקרב לקוחות ארגוניים, של כניסה ומימוש טכנולוגי של מחשוב ענן, על מגוון צורותיו. מדובר בתחום המהווה אתגר מבחינת הלקוחות – וגם הזדמנות משמעותית". כך אמר רוני טברסקי, סמנכ"ל בכיר קו עסקים ומנהל מיקור-חוץ בנס.

לדברי טברסקי, "בארגונים בהם היישום נעשה בהיקף נמוך יחסית, אנו מבחינים בהתעניינות. הנושא מהווה עניין גדול מבחינתם: איך ומה עושים עם זה". הוא הוסיף כי "הענן, יחד עם מגמות IT אחרות, דוגמת המובייל, מחשוב חברתי ואינטרנט של הדברים – משתלב בארגונים, מהווה שדרה טכנולוגית, וככזה – הוא מקור לשינוי משמעותי בארגונים".

טברסקי התראיין לקראת כנס אותו עורכות נס ומיקרוסופט (Microsoft) בתחום. הכנס, הנושא את הכותרת Disruptive Technologies – ענן, משבש או מחולל שינוי? ייערך ביום ה', 23 ביוני, באולם אירועים סטוקו, מגרשי הטניס הדר יוסף, תל אביב.

לייצר הזדמנות עסקית

ההשפעה של הענן, ציין טברסקי, "רחבה ועמוקה והיא משפיעה לא רק על ה-IT, אלא על הארגון כולו. הענן, כתשתית בפני עצמה, ובשילוב טכנולוגיות אחרות – מאפשר לארגון שיפור של שיתוף הפעולה בתוך הארגון ועם גורמים חיצוניים, חדשנות, קיצור זמני תגובה ועוד ובכך משפיע על כלל האסטרטגיה של הארגון, וככזה מייצר הזדמנות עסקית".

מיקרוסופט, אמר טברסקי, "מהווה, כמובן את אחד מהשחקנים הכי משמעותיים בענן. אנו רואים את ההתפתחות והגדילה שלהם, עם נוכחות גוברת בשוק והגדלת ההיצע שלהם בתחום".

מיקרוסופט, ציין, "מתמקדת בשני שווקים אשר מעניינים את נס: ארגוני היי-טק וסטארט-אפים, בהם היא מנסה להגדיל את דריסת הרגל שלה בעולמות הענן. זאת, לצד נוכחות שלהם בעולם התאגידי, עם פתרונות המתאימים למגזרים אלו".

נס, אמר טברסקי, "פועלת גם היא במגזרים אלו באופן משמעותי, ולכן שיתוף הפעולה של נס עם מיקרוסופט להטמעת פתרונות מיטביים במחשוב ענן הינו פורה ונמשך זה שנתיים. במסגרת זאת יש לנו כבר כמה הטמעות בתחום ואנו צופים גידול משמעותי, בשל העניין הרב שחברות מגלות בו".

מתמודדים עם הדילמות

במעבר לענן יש מרכיבים טכנולוגיים, אבל ראשית זהו תהליך שבו הארגון מוציא משאבים שונים החוצה כולל משאבי מחשוב, זיכרון ומערכות IT. הוצאת המשאבים החוצה הינה למעשה אירוע של מיקור-חוץ שיש לו משמעות עסקית משמעותית.

"לפיכך כאשר לקוחות ארגוניים אלו מחליטים לעבור לענן" אמר טברסקי, "הם מתמודדים עם הדילמות שיש לכל ארגון בתהליכי מיקור-חוץ כולל תיחום הפעילות והמשאבים המוצאים למיקור-חוץ, שימור ידע, ניהול רמות השירות, תיחור ועוד. לפיכך הרבה מאוד מהדילמות המעסיקות ארגונים בתהליכי מיקור-חוץ – מעסיקות אותם גם כשהם עוברים לענן".

הוא סיכם באומרו כי "למעבר לענן יש מימדים אסטרטגיים ולכן חשוב שאסטרטגיית ניהול המעבר לענן תהיה נלווית לאסטרטגיה הארגונית – כמו כל תהליך מיקור-חוץ. הבחינה צריכה להיות כוללת אך גם פרטנית ברמת השירותים השונים של הארגון וה-IT. לנס יש את היכולת, ללוות את הלקוחות הארגוניים בתהליך של בחינת המעבר לענן, ביצוע תכניות המעבר בפועל ותפעול בסביבה החדשה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים