"חוק איקיוטק" אושר פה אחד

החוק, שיזם ח"כ יואל חסון, מחייב חברות לשלוח הודעות בכתב על חובות ● הוא נולד לאחר שחברת איקיוטק שלחה ללקוחות מכתבים לפני תביעה בטענה לאי תשלום על שירותי תוכן בסלולר – מבלי ליידע אותם לפני כן

ח"כ יואל חסון. צילום: מתוך ויקיפדיה

מליאת הכנסת אישרה אמש (ב') פה אחד בקריאות שנייה ושלישית את "חוק איקיוטק", שנועד להסדיר את אופן ההודעה של חברות ועסקים על קיומו של חוב.

החוק, שיזם ח"כ יואל חסון, עלה לאחר שחברת איקיוטק שלחה לעשרות אלפי אנשים מכתבים לפני תביעה בדרישה שישלמו לה על שירותי תוכן כאשר על פי החשד, לפחות חלק מהדרישות היו חסרות בסיס.

הנושא עלה למודעות הציבורית בעקבות הטיפול בו בתוכנית צינור לילה בערוץ 10 ולאחר שח"כ דאז בועז טופורובסקי העלה אותו, מאחר שאשתו הייתה בין נפגעות החברה. החוק אושר על ידי ועדת השרים לחקיקה לפני כשנה ועבר בקריאה טרומית יומיים לאחר מכן.

ח"כ חסון אמר כי "חוקקנו בספר החוקים עקרון משמעותי, שקובע שאם לעסק יש טענה לחוב, הוא מחויב להודיע על כך בכתב ללקוח, בתוך ארבעה חודשים. בהודעה יחויב העסק לפרט מה מקור החוב ולספק אסמכתה להוכחת ההתקשרות בין הצרכנים לבין העסק. במידה שהעסק יפנה להליך משפטי או להוצאה לפועל מבלי שניתנה לצרכן התראה מראש, הוא יישא בכל הוצאות ההליך, כולל הוצאות המשפט, גם במקרה שבו דרישת החוב הייתה מוצדקת".

הוא ציין ש-"במהלך הדיונים האינטנסיביים שקיימנו בוועדת הכלכלה, בראשות ח"כ איתן כבל, הופעלו לחצים כבדים מצד כמה מהחברות הגדולות במשק, שרצו לקבל 'פטור' מהחוק – בחסות החוק. לא רק שלא נכנענו ללחצים, אלא שככל שהם התגברו, ידענו שאנחנו עושים את הדבר הנכון לטובת הצרכן, לטובתכם".

"מעכשיו, החוק יחול על כל עסק במדינת ישראל – מהחנות הקטנה ביותר ועד לתאגידי המים, חברות התקשורת, הגז וחברת החשמל. מדובר במהפכה צרכנית שתגן על מאות אלפי צרכנים מדי שנה", סיכם ח"כ חסון.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רפי

    חוק מבורך,אבל בד בבד להעניש את עורכי הדין ששיתפו פעולה עם אקיוטק,ולהשית קנס לעורכי הדין שאינם מקימים את החוק,

אירועים קרובים