אישום: תושב הצפון ביצע מתקפות פישינג בהיקף ענק

המדינה מאשימה את אחמד מסארווה מערערה בביצוע "תוכנית עבריינית מתוחכמת", במסגרתה גנב יותר מ-181 אלף שקלים, ביצע עסקות באמצעות כרטיסי אשראי ביותר מ-121 אלף וניסה לגנוב עוד למעלה מ-233 אלף

לפי כתב האישום, נגנבו פרי האשראי של עשרות לקוחות. אילוסטרציה: BigStock

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה היום (ד') לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתב אישום נגד אחמד מסארווה, בן 28 מערערה, בגין שורה של עבירות מחשב מתוחכמות. מסארווה מואשם בביצוע פישינג, חדירה לחשבונות בנקים של עשרות לקוחות והונאות בכרטיסי האשראי שלהם.

בכתב האישום, שהוגש באמצעות עורכי הדין אסתי שלאין, יוני חדד ואיתי גוהר, נכתב כי מסארווה הגה "תוכנית עבריינית מתוחכמת" שבמסגרתה שלח לטלפונים ולמיילים של לקוחות בנקים שונים הודעות SMS ודואר אלקטרוני שקריות, שנחזו להיות הודעות מאת הבנק שלהם או גוף פיננסי אחר. הודעות אלה קראו ללקוח להיכנס לקישור שצורף אליהן ולהזין את פרטיו האישיים, לרבות קוד המשתמש והסיסמה להתחברות לחשבון הבנק, וכן את פרטי כרטיס החיוב שלו. אלא שהכניסה לקישור הפנתה את הלקוח, ללא ידיעתו, אל עמוד בעל כתובת אינטרנט הנחזית להיות עמוד הכניסה לאתר הבנק, ולאחר הזנת פרטיו האישיים הועברו הפרטים למסארווה או למי מטעמו.

הוא נאשם כי ביצע חדירות לחשבונות בנק של עשרות לקוחות, גנב מהם כספים בסך של יותר מ-181 אלף שקלים וביצע עשרות ניסיונות גניבה נוספים בהיקף של יותר מ-233 אלף שקלים. כמו כן, מאשימה המדינה, מסארווה ביצע עסקות באמצעות פרטי כרטיסי אשראי שקיבל בפעילות הפישינג שביצע בסכום של יותר מ-121 אלף שקלים.

האישום: גניבות וניסיונות גניבה בהיקף נרחב

לפי כתב האישום, מסארווה נערך לתוכניתו באופן מדוקדק: הוא השתמש בטלפונים סלולריים "מבצעיים", שכללו כרטיסי SIM ששולמו מראש במטרה להקשות על איתורו; פתח עשרות חשבונות מייל; גנב זהויות של אנשים תמימים על מנת להסוות את הפעילות; ובנה בעצמו או באמצעות אחרים דפי אינטרנט שנחזו להיות דפים של הבנקים, לצורך ביצוע ההונאה והגניבה. כמו כן, הוא מואשם בביצוע פעולות הלבנת הון להסוואת מקור הכספים שגנב, לרבות המרה של חלק מהכספים לביטקוין, שבגלל היותו וירטואלי קשה לאתר את מקורו.

מסארווה נעצר ב016 במאי על ידי היחידה הארצית של המשטרה, לאחר חודשים של חקירה סמויה. יחד עם כתב האישום ביקשה הפרקליטות לעצור אותו עד תום ההליכים, לדבריה "נוכח רמת התחכום הגבוהה וניהול היכולות המחשביות לשם ביצוע העבירות הכלכליות. במצב זה, לא ניתן לשחרר את מסארווה לחלופת מעצר ואף לא למעצר באיזוק אלקטרוני, שכן הוא יוכל להמשיך ולבצע את עבירותיו גם ממקום בו ישהה במעצר בית".

בית המשפט טרם החליט בבקשה למעצר עד תום ההליכים, אולם השופט בני שגיא האריך היום את מעצרו עד להחלטה אחרת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים