מייקל דל ייאלץ לשלם עשרות מיליוני דולרים בשל הערכת חסר של מניות החברה שלו

בית המשפט קבע כי מייסד דל המעיט בהערכת החברה ב-22%, וקנס אותו השבוע בסכום לא מבוטל ● כנראה לא זה מה שייפגע בכיסיה התפוחים של הענקית ששווייה בעת רכישתה עמד על 24.9 מיליארדי דולרים

מייקל דל, יו"ר ומנכ"ל דל טכנולוגיות

מייקל דל וקרן ההשקעות הפרטית סילבר לייק (Silver Lake) סיפקו הערכת חסר למניות החברה שלהם, דל (Dell), שאותה רכשו בשנת 2013 ב-24.9 מיליארד דולרים, על מנת להפוך אותה לחברה פרטית.

החסר התבטא בכ-22%, כך פסק שופט מדלאוור ביום ג' השבוע. בנוסף ייתכן שדל, שביקר לאחרונה בארץ, ייאלץ גם לשלם עשרות מיליונים למשקיעים שהתנגדו לעסקה על יצרנית המחשבים מבראונד רוק, טקסס.

ספק אם דל, היזם עצמו – שדורג בשנה שעברה במקום ה-47 ברשימת עשירי העולם של פורבס (Forbes), ואשר לו הון אישי המוערך ב-19.2 מיליארד דולר – ייפגע באופן משמעותי מהדברים.

ובכל זאת, פסק הדין, אשר חל על כ-5.5 מיליון מניות של דל, הוא ניצחון בעבור קרנות גידור מיוחדות שניסו לסחוט יותר ויותר כספים ממיזוגים, באמצעות סוג של תביעה המכונה "הערכה" (appraisal).

העסקה שכשרותה מוטלת בספק

תביעות מהסוג הזה מאפשרות למשקיעים המתנגדים לעסקה – כגון ההשתלטות על דל שעוררה מחלוקת מרה – לתבוע ולבקש מבית המשפט לקבוע מחיר עסקה הוגן יותר, ואף לפצות משקיעים בגין העסקה שכשרותה מוטלת בספק. הפסיקה אינה ניתנת לערעור.

מי שהאיץ במשקיעים במניות דל להתנגד לעסקה ולקחת את הדברים לבית המשפט לצורך מציאת שווי הוגן יותר, הוא קרל אייקן, משקיע פעיל בחברה. סגן נשיא החברה, טראוויס לסטר, אמר בנוגע לפסיקה ששווי הוגן למניה הוא 17.62 דולרים, ולא 13.75 דולרים, שהיוו את הבסיס לחישוב המחיר בעסקה שנחתמה.

כעת, לאור הפסיקה, יאספו המשקיעים שביקשו הערכה מחודשת של העסקה 20.84 דולרים פר מניה, לפי חישוב הכולל ריבית. משקיעי דל הציגו ראיות לכך ששווייה ההוגן של מניה היה צריך להיות 28.61 דולרים, ואם הערכה זו הייתה מתקבלת היא הייתה עולה לדל ולסילבר לייק – שטענו כי שווי הוגן היה 12.68 דולרים – עוד מאות מיליוני דולרים.

"תמורת המיזוג המקורית הוכתבה על ידי מה שחסות פיננסית יכולה הייתה לממן ועדיין לייצר תשואות חריגות", כתב סגן הנשיא בהסבירו את הערכת החסר של התמחור.

תוספת העלות לרוכשים, על פי פסק הדין, עומדת על כ-36 מיליון דולרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים