ARM הכריזה על מיקרו-ארכיטקטורה חדשה שמיועדת לשוק הטלפונים

הטכנולוגיה החדשה, שמכונה Artemis, היא הבסיס לליבות העיבוד החדשות Cortex-A73, שהן היורשות הישירות של Cortex-A72

ARM .Cortex-A73

ARM הכריזה באירוע ה-TechDay השנתי שלה, שנערך במסגרת תערוכת 2016 (Computex) שנערכת בימים אלו בטייוואן, על המיקרו-ארכיטקטורה החדשה שלה שמיועדת לשימוש במכשירי פרימיום בשוק הטלפונים.

הטכנולוגיה החדשה, שמכונה Artemis, היא הבסיס לליבות העיבוד החדשות Cortex-A73 שהן היורשות הישירות של Cortex-A72 שהוצגו בכנס המקביל בשנה שעברה, כשיחד איתן הכריזה החברה גם על הליבה הגרפית Mali-G71. מערכות על שבב שמבוססות על Artemis אמורות להגיע לשוק בשנה הבאה וכן גם יכללו תמיכה ב-VR.

Coretx-A73 מבוסס על ליבת ARMv8-A והוא מיועד לייצור בליטוגרפית FinFET ב-10 ננו-מטר. שבב זה אמור לשמש בחלק של ה-big בתצורת ה-big.LITTLE של ARM, בה משולבים שני אשכולות של ליבות – אחת לשימושים יומיומיים, ואחת לשימושים שדורשים עוצמות גדולות יותר. בנוסף, לפי ARM, ה-Cortex-A73 מציע עד 30% שיפור בביצועים עקביים לעומת ה-Cortex-A72 וגם נצילות הספק טובה יותר ב-30%.

חסכון של 25%

בנוסף מדובר במעבד הפרימיום הקטן ביותר אי-פעם מבין כל אלה שהציעה החברה עד היום, וזאת גם בזכות הקטנת תהליך הייצור לעומת ה-Cortex-A72 שיוצר בתהליך של 16 ננו-מטר. מבחינת המערכת על שבב הסופית, מדובר בחסכון של 25% במקום שאותו ניתן לנצל להוספת שבבים אחרים או להקטנת המערכת הכוללת.

ארכיטקטורת Artemis אמורה להיות מוצעת בשתי תצורות – אחת בתצורת פרימיום שממוקדת בביצועים, ואחת בתצורה לשוק העיקרי שממוקדת בשטח שתתפוס המערכת. בתצורת הפרימיום יוצעו ארבע ליבות במהירות של עד 2.8 ג'יגה-הרץ ובתצורה הפשוטה יותר יוצעו שתי ליבות במהירות של עד 2 ג'יגה-הרץ.

תצוגה מדויקת וחדה יותר

כאמור, הכריזה החברה גם על שבב גרפי מתקדם חדש. ה-Mali-G71 תומך ברזולוציות של עד 4K בקצב רענון של עד 120 הרץ, בעוד שקצב הרענון הנדרש עבור תקן המציאות הוירטואלית הוא 90 הרץ. השבב הגרפי החדש מהיר בכ-50% יותר מקודמו, ה-Mali-T880, ובכל זאת חסכוני יותר בצריכת חשמל ב-20%. הוא תומך בעד 32 ליבות הצללה, פי שניים לעומת הדור הקודם, מה שאמור להוביל לתצוגה מדויקת וחדה יותר במסכי הטלפונים.

לפי ARM, כ-10 שותפות כבר רכשו רישיון עד כה, ביניהן מארוול (Marvell) היי-סיליקון (HiSilicon) שהיא כזכור החברה הבת של וואווי (Huawei), וכן מדיה-טק (MediaTek).

למרות שהשוק העיקרי של המיקרו-ארכיטקטורה החדשה הוא הטלפונים החכמים, לפי ARM היא מציעה את השיפור בצפיפות הביצועים והתפוקה הנדרשים גם עבור יישומי צריכה אחרים כמו התקני מחשוב עם מסך ענק, שערים תעשייתיים, מערכות בידור ומידע ברכב וטלוויזיות חכמות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים