פלאפון: ההכנסות ירדו ב-8% והרווח הנקי – ב-64%

החברה סיימה את הרבעון עם הכנסות בסך 671 מיליון שקלים ורווח נקי של 13 מיליון ● מצבת המנויים של פלאפון עלתה ברבעון ב-41 אלף

רן גוראון, מנכ"ל פלאפון, yes ובזק בינלאומי. צילום: יח"צ

ירידות בתוצאות העסקיות של פלאפון: החברה דיווחה הבוקר (ה') כי היא סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם קיטון של 7.7% בהכנסות ל-671 מיליון שקלים וצניחה של 63.9% ברווח הנקי ל-13 מיליון. לעומת זאת, מספר המנויים של החברה עלה ב-41 אלף, מרביתם מנויי Pre-paid. נכון לסוף הרבעון עמדה מצבת המנויים של פלאפון על 2.692 מיליון לקוחות.

חלוקת ההכנסות לסעיפים מעלה כי מכירות השירותים ירדו ב-8.8% ל-477 מיליון שקלים, בעיקר עקב שחיקת התעריפים, המשך התחרות ומעבר לקוחות קיימים לחבילות זולות יותר עם נפח גלישה רחב יותר. מכירות ציוד הקצה קטנו ב-5.3% ועמדו על 216 מיליון שקלים.

עוד עולה מהנתונים כי ההוצאות של החברה קטנו ב-3.73% ל-670 מיליון שקלים, הרווח התפעולי צנח ב-96.88% למיליון שקלים, ה-EBIDTA הסתכם ב-105 מיליון לאחר שירד ב-22.8% וה-EBIDTA השולי הגיע ל-15.6%.

רן גוראון, מנכ"ל פלאפון, אמר לאחר פרסום התוצאות כי "מלחמת המחירים האגרסיבית בשוק הסלולר נמשכה גם ברבעון הראשון של 2016. למרות זאת, פלאפון המשיכה בפיתוח מואץ של עסקי החברה. כחלק מהאסטרטגיה העסקית שלנו הרחבנו את ערוצי ההפצה, הקמנו תתי מותגים וחברנו לשותפים מובילים. באחרונה חתמנו על הסכם שיתוף פעולה עם רשת באג (Bug), שיאפשר לנו להרחיב את פרישתנו בעשרות נקודות נוספות ברחבי הארץ ולהגיע לקהלים חדשים".

הוא ציין כי "ברבעון זה אירעה השריפה במתג, והחברה התגברה עליה במהירות ופעלה לשיקום המתקן והחזרת השירות ללקוחות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים