סלקום: הרווח הנקי הרבעוני זינק ב-127%

החברה סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם רווח של 59 מיליון שקלים וירידה של 4% בהכנסות למעט יותר ממיליארד

ניר שטרן, מנכ"ל סלקום. צילום: סיון פרג'

סלקום סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם עלייה בולטת ברווח הנקי – זה זינק ב-126.9% ל-59 מיליון שקלים. הסיבה העיקרית לכך היא קיטון בהוצאות הכלליות.

הדו"חות שפרסמה החברה הבוקר (ב') מעלים כי היא רשמה ברבעון ירידה של 8.54% בהוצאות הכלליות ל-921 מיליון שקלים. לעומת זאת, ההכנסות ירדו ב-3.77% ל-1.02 מיליארד.

חלוקת ההכנסות לסעיפים מראה כי מכירות השירותים של סלקום ירדו ב-3.3% ל-774 מיליון שקלים ומכירות השירותים במגזר הנייד קטנו ב-4% ל-559 מיליון. ירידה זו נבעה בעיקר מהשחיקה המתמשכת במחירים שמציעה החברה ומנטישה של לקוחות. היא קוזזה באופן חלקי על ידי גידול בהכנסות ממפעילים בגין נדידה פנים ארצית.

מכירות השירותים של סלקום במגזר הנייח קטנו ב-1.9% ל-264 מיליון שקלים, בעיקר עקב ירידה בהכנסות משיחות בינלאומיות. ההכנסות מציוד קטנו ב-5.3% ל-248 מיליון, בעיקר עקב קיטון בכמות מכשירי הסלולר שהחברה מכרה במהלך הרבעון.

בסעיפים הגולמיים, ההוצאות קטנו ב-14.13% ל-670 מיליון שקלים, הרווח עלה ב-3.53% ל-352 מיליון והרווח השולי עמד על 34.64%. ההוצאות התפעוליות ירדו ב-11.93% ל-251 מיליון שקלים בעוד שהרווח התפעולי קפץ ב-83.64% והגיע ל-101 מיליון.

ניר שטרן, מנכ"ל סלקום, ציין ש-"למרות הסביבה התחרותית המאתגרת, ברבעון הראשון של 2016 הצליחה הקבוצה לחזק את איתנותה הפיננסית ורשמה שיפור במדדים הפיננסיים לצד קיטון בהוצאות. ברבעון זה, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, הרווח הנקי יותר מהוכפל, ונרשם גידול ב-EBITDA ובתזרים המזומנים הפנוי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים