מיינקראפט סוף סוף תפס את הטיסה לסין

משחק ארגז החול הפופולרי של מיקרוסופט ייצבע בקרוב בגווני אדום מנוקדים בכוכבי זהב עת יגיע לשוק הסיני - לרווחת אוהדיו הרבים ● הזמן שחלף עד לחדשות המיוחלות מזכיר לנו שוב כמה התנגדות יש לסין לתוכנה מערבית

במצב רוח סיני. מיינקראפט

כשמיקרוסופט (Microsoft) רכשה בשנת 2014 את Mojang, ושילמה בעבורה 2.5 מיליארד דולר, מרבית שומעי הבשורה הבינו את הרעיון שעמד מאחורי ההוצאה.

יוצרי מיינקראפט (Minecraft) – משחק ארגז חול אינדי ויצירתי, שמאפשר ליצור מערות ומבנים ענקיים כדי לשחק ולשרוד – היו בעיניי כל מי שהבין עניין, בהחלט חבורה ששווה הרבה כסף.

ובנוגע לכל הספקנים שלא הבינו את הסיבה להשקעה של מיקרוסופט, לאלו אולי נפל השבוע סוף סוף האסימון, עם הבשורה על כך שגרסות ה-PC והסמארטפונים של הענקית מרדמונד מגיעות סוף סוף לסין.

בסוף השבוע הודיעו מיקרוסופט ו-Mojang על תחילתה של "שותפות בלעדית של חמש שנים" עם Netease, בית תוכנה סיני שיחד איתו עתידה הענקית לשחרר את המשחק לשוק הסיני. תאריך ההשקה של המשחק בסין והפרטים הנוספים טרם נמסרו, ואף אחד מהצדדים גם לא אישר בינתיים בכמה כסף הייתה כרוכה העסקה.

האתגר: התמודדות עם הממשלה

בדרך כלל משחקים שמקורם במערב בכלל לא מגיעים לסין, אבל מיינקראפט הוא ממשחקי הווידיאו הפופולריים ביותר בעולם. בסוף השנה שעברה הצליחה מיקרוסופט לפרסם את המשחק בקונסולות Xbox One, אך קונסולות אלו טרם חדרו לשוק הסיני בהיקפים בנוסח אלו של המחשבים והטלפונים החכמים, והעובדה שאפילו ענקית התוכנה נאלצת לרשום את רישיון המשחק על שם גורם אחר, בניגוד להשקה ישירה מהקמפוס בשנחאי, מהווה גם היא תזכורת למחסומים שעומדים בדרכם של מפתחי תוכנה מערביים בכל הנוגע בכניסה לרפובליקה העממית עצומת המימדים.

"ההיבט המאתגר ביותר של עשיית עסקים בסין הוא ללא ספק ההתמודדות עם הממשלה", תיאר את המצב חבר ההנהלה לשעבר ב-PopCap, ג'יימס גוורצמן, בכנס מפתחי המשחקים של 2010 (Game Developers Conference), בנאום מקיף שנשא בכנס בנוגע להשקת משחקים מערביים במדינה הקומוניסטית, שבה פועלת גם רגולציה קפדנית במיוחד. ומיקרוסופט נמצאת גם היא ככל הנראה באותה סירה רגולטורית בדיוק כמו כל חברות התוכנה המערביות האחרות שניסו להכניס רגל, או אפילו רק קצה בוהן, לסין.

אגב, בחירתה של Netease כשותפה של ענקית התוכנה המערבית בכל הנוגע בשיווק מיינקראפט, אינה מקרית. לחברה יש כבר מוניטין רב בכל הנוגע בשיתופי פעולה עם יצרניות משחקים מערביות, כמו למשל השותפות שלה עם Blizzard. כיום החברה מטפלת במגוון הנושאים הקשורים בשיווק בסין של כל משחק וידיאו גדול מבית Blizzard, שבקרוב תפרסם את הכותר הגדול הבא שלה, Overwatch.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים