גוגל ממשיכה במסעה להוצאת הפלאש מחיינו

הענקית רוצה במקום זאת להפוך את השימוש ב-HTML 5 לברירת המחדל, והיא הציגה תוכנית חדשה בשם HTML 5 By Default שתקדם את התקן החדש ויכולותיו על חשבון הפלאש בדפדפן כרום

ז"ל, כמעט. Flash

גוגל (Google) ממשיכה במסע שלה להיפטר מפלאש (Flash), תקן ונגן המדיה הוותיק של אדובי (Adobe) שאמנם היה מצד אחד פופולרי במשך שנים, אך מצד שני מכיל פגיעויות רבות שמאפשרות להאקרים לבצע פריצות למחשבי משתמשים.

גוגל רוצה במקום זאת להפוך את השימוש ב-HTML 5 לברירת המחדל, והיא הציגה תוכנית חדשה בשם HTML 5 By Default שתקדם את תקן ה-HTML החדש ויכולות הצגת המדיה שלו על חשבון הפלאש בדפדפן הבית כרום (Chrome).

בהתאם לכך בעת כניסה לאתר אינטרנט, אם הוא יבוסס על התקנים של HTML 5, הדפדפן ישתמש בו כברירת מחדל. מצד שני, באתרים בהם יהיה צורך להריץ את נגן הפלאש, תופיע הודעה של כרום שתספר על כך למשתמש, ותבקש ממנו לטעון מחדש את הדף כך שנגן הפלאש ייכנס לפעולה – אם הוא רוצה בכך. בכניסה הבאה לאותו אתר, ההודעה לא אמורה כבר להופיע, אבל בגוגל מחפשים דרך לגרום להודעה להופיע בכל ביקור וזאת במטרה, כאמור, לקדם את HTML 5 מחד ולגרום לאתרים שעדיין משתמשים בפלאש לסגת מהעניין.

הגרסאות הבאות של כרום יכילו רשימה לבנה של אתרים שמשתמשים עדיין בפלאש בהם ההודעה לא תופיע, כשהמטרה היא לצמצם את הרשימה הזו עם הזמן. הרשימה תכיל אתרים כמו יוטיוב (YouTube), פייסבוק (Facebook), אמזון (Amazon) ואחרים, כשמדובר בעיקר באתרי ענק בהם השימוש בפלאש עדיין רווח מאוד.

בנוסף, במקרה של הרצת דפדפן הכרום בארגונים, יקבלו המנהלנים אפשרות לקבוע שכמדיניות יוצגו תמיד תכני המבוססים על פלאש כברירת מחדל, כך שההודעה אף פעם לא תופיע.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים