מדוע מוזילה מנסה להגן על דפדפן Tor האפל?

הארגון תובע את ה-FBI ודורש מבית המשפט להורות לסוכנות האמריקנית לספק מידע על פגיעות בדפדפן

לא תמים בכלל. Tor

בדרך כלל ה-FBI הוא זה שרגיל לתבוע שחברות, לפחות לאחרונה, יחשפו בפניו פרטים חשובים בענייני אבטחה כאלו או אחרים כדי לתפוס פושעים. אבל הפעם הסוכנות נמצאת בצד המתגונן.

על דוכן התובע התייצב ארגון מוזילה (Mozilla), שאחראי לדפדפן הקוד הפתוח פיירפוקס (Firefox), והוא דורש מבית המשפט להורות לסוכנות האמריקנית לספק מידע על פגיעות בדפדפן Tor שזכה למוניטין כדפדפן שבו משתמשים כדי לגלוש באותם אתרים שמרכיבים את הצד האפל של האינטרנט.

לפי הארגון, ה-FBI ניצל פגיעות בדפדפן כדי לאתר מחשבים של משתמשים באתר פורנו ילדים, וכן כדי להתקין במחשבים של אותם משתמשים רושעות שחושפות עליהם מידע אמיתי.

דפדפן Tor מבוסס בחלקו על פיירפוקס ובמוזילה חוששים שהפגיעות בה השתמשה הסוכנות כדי להחדיר רושעות מרחוק למשתמשים נמצאת גם בדפדפן המקור, מה שכמובן יכול להעמיד את המשתמשים הרגילים בסכנה.

אנשי מוזילה הגישו עקב הסירוב עתירה לבית המשפט המחוזי בוושינגטון.

"יש שחושבים, כולל חברים בקבוצת המגננה, שייתכן והפגיעות קיימת בחלק הקוד של פיירפוקס שעליו מבוסס Tor. בנקודה הזו אף אחד מחוץ לממשלה, כולל אנחנו, אינו יודע איזו פגיעות נוצלה והאם היא קיימת בבסיס הקוד שלנו", כתבה דניאל דיקסון תייר, מנהלת התחום המשפטי והעסקי במוזילה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים