חברות מישראל ומאונטריו חתמו על שיתופי פעולה ב-87 מיליון דולר

החתימה בוצעה במסגרת ביקור בארץ של משלחת בראשות מושלת המחוז הקנדי, קטלין וויין ● לדבריה, "החלטנו על הידוק הקשר במטרה לפתח פתרונות לאתגרים המדעיים והטכנולוגיים של העולם החדש"

קטלין וויין, מושלת מחוז אונטריו, בכנס הבוקר (ב') בתל אביב. צילום: יח"צ

חברות מישראל וממחוז אונטריו שבקנדה חתמו היום (ב') על הסכמים לשיתופי פעולה בשווי 87 מיליון דולר. ההסכמים נחתמו במסגרת ביקור רשמי ראשון בישראל בארץ של מושלת המחוז, קטלין וויין.

מעמד החתימה התקיים באירוע במלון שרתון בתל אביב, שהמטרה שלו היא עידוד שיתוף הפעולה בין חברות ישראליות לסקטור הטכנולוגי האקדמי ולתעשייה באונטריו. החברות המדוברות הן, בין היתר, AdOM ,BioLineRx ,DigiFlex ו-Insightec.

"החברות מישראל ומאונטריו החליטו על הידוק הקשר ויצירת שותפויות במטרה לפתח פתרונות לאתגרים המדעיים והטכנולוגיים של העולם החדש", אמרה המושלת בנאומה באירוע. "אונטריו היא אזור אידיאלי לפיתוח וייצור רעיונות חדשים בשוק – יש לנו שיעור מס חברות תחרותי, מגזר פיננסי חזק וכוח עבודה מוכשר".

לדבריה, "המשימה הראשונה שלי בישראל היא להוביל שותפויות והתקשרויות עסקיות חדשות, בכדי ליצור הזדמנויות צמיחה ועידוד הקמת עסקים חדשים, שייצרו מקומות עבודה באונטריו כמו גם בישראל".

וויין ציינה ש-"הכלכלה הישראלית היא אחת מכלכלות החדשנות המובילות בעולם, מה שהופך אותה לשוק מועדף בתחומי הכלכלה והמחקר. ב-2015 נאמד המאזן המסחרי בין אונטריו לישראל על יותר מ-900 מיליון דולר ולכן, ישראל היא אחת משותפות הסחר הגדולות של אונטריו במזרח התיכון".

על תעשיית ההיי-טק באונטריו

מחוז אונטריו בולט בתחום מדעי החיים וכמו השוק הישראלי, מזוהה בשנים האחרונות עם חדשנות. לפי נתונים רשמיים של הממשל הקנדי, 10 מחברות הטכנולוגיה הגדולות ביותר בעולם מקיימות מחקר ופיתוח במחוז, שמתגאה גם ב-44 אוניברסיטאות ומכללות שמהן יוצאים 40 אלף בוגרים מדי שנה בתחומי המדע, המתמטיקה וההנדסה. ככלל, פועלות במחוז יותר מ-19 אלף חברות ומגזרי ה-IT וה-ICT מעסיקים יותר מרבע מיליון מתושביו. בתחום הביו-טכנולוגיה מציעה קנדה עלויות מחקר ופיתוח מהנמוכות ביותר בקרב שבע המדינות המתועשות.

מימין: שר הבריאות של מחוז אונטריו, ד"ר אריק הוסקינס; מושלת המחוז, קטלין וויין,; שר המחקר והחדשנות של אונטריו, ריזה מורידי; שגרירת קנדה בישראל, ויויאן ברקוביצ'י; ואוהד כהן, ראש מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה. צילום: יח"צ

מימין: שר הבריאות של מחוז אונטריו, ד"ר אריק הוסקינס; מושלת המחוז, קטלין וויין,; שר המחקר והחדשנות של אונטריו, ריזה מורידי; שגרירת קנדה בישראל, ויויאן ברקוביצ'י; ואוהד כהן, ראש מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה. צילום: יח"צ

לאונטריו הסכם סחר חופשי עם ארצות הברית, שמאפשר גישה ישירה לשווקי צפון אמריקה (NAFTA), כוח עבודה רב תרבותי, הליכי רגולציה מזורזים, סביבת השקעות בסיכון נמוך ועלויות עסקיות תחרותיות. מחוז אונטריו, המונה 13.8 מיליון איש, מייצר 37% מהתוצר המקומי הגולמי (התמ"ג) של קנדה ומתגאה בתמ"ג מוטה ייצוא גדול יותר מבלגיה, שווייץ או כל מדינה סקנדינבית.

בין החברות שפועלות כיום באונטריו, ומשקיעות בה מיליארדי דולרים, נמצאות יבמ (IBM), דל (Dell), אמדוקס ואלקטל-לוסנט (Alcatel-Lucent). נכללות בהן גם חברות ענק ישראליות, לאו דווקא מההיי-טק, כמו טבע.

משלחת של יותר מ-130 איש

המושלת עומדת בראש משלחת עסקית המורכבת מ-130 נציגים מתחומי המחקר, הטכנולוגיה והמוסדות האקדמיים, וכן מנציגי ממשל בכירים, שהצטרפו אל הביקור הרשמי. בין נציגים אלה נמצאים שר המחקר והחדשנות של אונטריו, ריזה מורידי, שר הבריאות של המחוז, ד"ר אריק הוסקינס, ועוזר השר לענייני אזרחות, הגירה ומסחר בינלאומי, מונטה קוינטר.

מורידי אמר כי "אנחנו רואים בדורנו שינויים דרמטיים ומדהימים בתחום ההיי-טק ובעתיד הקרוב, אולי בעוד 5-10 שנים, צפוי השינוי הגדול הבא – מעבר שייקח אותנו מהטכנולוגיה הדיגיטלית לטכנולוגיית הקוונטום". לטענת מורידי, זו הסיבה לכך שיש לנוע קדימה ולהרחיב בעתיד הקרוב את היכולות העוצמתיות של המיכון.

הוא הסביר שמחוז אונטריו בחר לשתף פעולה עם ישראל מאחר שהן לאונטריו והן לישראל יש חוזקות משמעותיות בדמות מוחות וידע. "החיבור בין המוחות והידע, המדענים והיזמים שלנו יכול ליצור סינרגיה שתתרום לא רק לקנדה ולישראל אלא לעולם כולו".

ביקורה של המושלת יימשך שבוע. וויין תיפגש במהלכו עם הנשיא לשעבר, שמעון פרס, עם נציגים מהממשלה, מהאוניברסיטאות ומהמוסדות הרפואיים המובילים, וכן עם נציגי חברות ובכירים מהמגזר העסקי, בכלל זה בתעשיית ההיי-טק הישראלית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים