מיקרוסופט החליטה לסגור את פרויקט ספארק

הניתוק בפועל של השירות אמור להתבצע ב-12 באוגוסט, ולא תהיה גישה לאחר מכן לחומרים השמורים בו או לתכנים של משתמשים אחרים

ויהי חושך. Project Spark

מיקרוסופט (Microsoft) החליטה לסגור את השערים של פרויקט ספארק (Project Spark).

הניתוק בפועל של השירות אמור להתבצע ב-12 באוגוסט, ולא תהיה גישה לאחר מכן לחומרים השמורים בו או לתכנים של משתמשים אחרים. מדובר בפרויקט שאפשר, למי שרכש גישה אליו, להכין מעין משחקונים, והיה בעצם מעין משחק בשילוב של פלטפורמה ליצירת אותם משחקונים. התכנים שהוכנו בו הופעלו בתוך סביבה בטוחה, וניתנים היו להורדה למחשב.

למעשה, כבר כיום לא ניתן להוריד יותר את קובץ ההתקנה של ספארק, והתכנים המקוונים יהיו זמינים – כאמור, עד לסגירת השערים – רק למשתמשים הקיימים של הפרויקט. מי שירצה לשמור על התכנים שלו בחיים, יצטרך להוריד אותם למחשבו שלו כי לאחר מכן הם פשוט יימחקו מהשרתים של מיקרוסופט.

"זו הייתה החלטה קשה מאוד, ולא התייחסנו לכך בקלות ראש. הפרויקט בסתיו האחרון כבר יצא מגבולות הפיתוח הפעיל, ורבים מחברי הקבוצה עברו לפרויקטים אחרים בתוך הסטודיו של מיקרוסופט, ולכן לא נוכל להמשיך את העבודה מאחורי הקלעים כדי לאפשר את פעולת הפרויקט ולספק לו עדכונים משמעותיים", נכתב בבלוג של הפרויקט.

במשך קצת יותר משנתיים, מאז השקת הפרויקט, השיקה הקבוצה שעמדה מאחוריו 46 חבילות תכנים, למעלה מ-1,000 נכסי ומשאבי משחק, וכן 16 עדכונים בקצב של יותר מעדכון לחודשיים, ולטענתם הועלו אלפי יצירות ומשחקים שנוצרו בידי מי שהורידו את האפליקציה של הפלטפורמה.

מי שרכש את Project Spark לאחר ה-5 באוקטובר 2015 ועד ההודעה של החברה על סגירת הפרויקט יקבל זיכוי דמות אשראי לביצוע רכישות בחנות של Windows ו-Xbox.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים