מהי המחווה שעשתה פייסבוק לכבוד יום האם?

הרשת החברתית בחנה פרח שאותו הוסיפה כתגובה זמנית לכבוד יום האם העולמי, שחל אתמול (א'), 8 במאי ● האפשרות כבר הוסרה, אבל אולי מדובר בניצן לתגובות זמניות אחרות שעוד יגיעו

פרח נתתי לאמא. צילום: עמוד הטוויטר של סרידב שארמה

בעולם מקובל עדיין לציין את יום האם, שלא כמו בישראל שעשתה כבר לפני שנים את המהלך הפוליטיקלי-קורקטי והפכה את היום של האמהות ליום המשפחה.

איך מציינים את היום מלבד להיות ממש נחמדים לאמא ולהרים לה טלפון? נכון, במשלוח פרחים. אתמול, ולכבוד היום החגיגי, הציעה פייסבוק (Facebook) למשתמשיה בחלק מהארצות – כולם מן הסתם בנים או בנות של אמא כלשהי – גרסה דיגיטלית למחווה.

"כדי לחגוג את יום האם, אנחנו בודקים את היכולת של אנשים בכמה שווקים להשאיר תגובה בדמות פרח", כתבה החברה בהצהרה לתקשורת. זוהי הפעם הראשונה שבה מציעה החברה ממנלו פארק אפשרות לתגובה זמנית, ומדובר על חידוש שמגיע שלושה חודשים אחרי שענקית הרשת הרחיבה את כפתור ה-Like שלה בכדי שיכלול מגוון תגובות אחרות.

תוספת נחמדה ומבורכת

פייסבוק לא ציינה בהודעתה באילו שווקים יהיה הפרח זמין, אבל ארצות הברית לא הייתה אחת מהן, כך נטען בדיווח ב-The Verge. גם ישראל לא נכללה בניסוי, בעיקר כנראה משום שיום האם לא חל בה בתאריך הנוכחי והעולמי.

בכל מקרה, גם לו היה הפרח חלק מפייסבוק ישראל, עם חלוף יום האם לא יוכלו משתמשים להגיב עוד באמצעות הפרח, אבל כן יישארו פרחים שניתן לראות מאחורי מי שהספיק לחלק שכמותם כתגובה לאמא שלו או למשתמשים אחרים, והפרחים ימשיכו להופיע מתחת לכל הפרסומים שבהם הם הוענקו.

אם פייסבוק תהיה מרוצה מהתוצאות, אפשר להניח כי תגובות זמניות, בהתאמה לאירועים שונים, יהפכו למעין "גוגל דודל" (Google Doodle) בגרסה הפייסבוקית, ויפיחו עוד קצת חיים בשירותיה החברתיים של החברה. דבר קטן אמנם, אבל בכל זאת תוספת נחמדה ומבורכת.

אגב, באופן משעשע הפרח זוהה דווקא על ידי סרידב שארמה, שהוא בכלל משתמש טוויטר (Twitter).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים