האם גוגל יודעת את הפרטים הרפואיים האישיים שלנו?

פרטים רפואיים על 1.6 מיליון מאזרחי בריטניה הועברו לחברה בת של ענקית הטכנולוגיה, לפי הסכם בינה לבין משרד הבריאות המקומי ● במשרד טוענים שהמידע מוצפן, אולם הדבר מעורר חששות רבות בממלכה

האם המידע הרפואי עלינו מועבר לגוגל? צילום אילוסטרציה: BigStock

דבר ידוע הוא שגוגל (Google) יכולה לדעת, ואף יודעת, עלינו יותר ממה שאנחנו חושבים. עתה, מתברר שזה כולל גם את כל הפרטיים הרפואיים הכמוסים שלנו.

ממסמך שנחתם בין ענקית הטכנולוגיה למשרד הבריאות בבריטניה, ופורסם באחרונה, עולה כי גוגל קיבלה לידיה נתונים על יותר מ-1.6 מיליון איש בממלכה. במסגרת ההסכם, המדינה שיתפה את חברת הענק בפרטיהם של מטופלים מבתי חולים בלונדון.

מידע זה הועבר לשימוש DeepMind, חברה פרטית מבית גוגל המתמחה בבינה מלאכותית. החברה מפעילה תוכנית מחקר, שמתמקדת בכלי אנליזה לתפקוד כליות. שלושת בתי החולים ששיתפו את המידע המדובר העבירו, בין היתר, פרטים באשר להימצאות HIV אצל חולה ומצבו, ומידע בנוגע להפלות. כמו כן, שותף מידע באשר לבדיקות פתולוגיות ורדיולוגיות.

על אף שאי אפשר לקשור את הנתונים למטופל ספציפי, הסכם זה מעלה סימני שאלה רבים. כך, למשל, הקשר בין בתי החולים לענקית הטכנולוגיה מקפל בתוכו ספקות בכל הקשור לשמירה על חיסיון רפואי בעידן הטכנולוגי.

"הבעיה היא בתהליך", בסביר פיל בות' מ-medConfidential, ארגון הפועל לשימור חיסיון רפואי בבריטניה. "אפשר לעשות זאת בצורה טובה, מאובטחת ובלי חשש ציבורי, ואפשר לעשות זאת בצורה מפחידה".

במשרד הבריאות הבריטי הכחישו את הדברים. "אין מידע חסוי שמשותף עם DeepMind", נמסר ממנו. "המידע מוצפן ורק לבית החולים יש את האפשרות לפענח אותו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים