מסע הפיטורים של אינטל עומד להתחיל השבוע

הקיצוץ העיקרי יהיה כנראה במפעלי הייצור של החברה שאחראים למעבדי ה-x86, אלה שהיו הלחם והחמאה של הענקית במשך שנים כה רבות

מרחיבה את ההשקעה בישראל. אינטל

מסע הפיטורים של אינטל (Intel), שאמור כזכור להוביל לכך שהחברה תקצץ בסופו של דבר כ-11% מכוח העבודה שלה – או כ-12 אלף עובדים באופן גלובלי – אמור להתחיל כבר השבוע.

ככל הנראה הקיצוץ העיקרי אמור להיות במפעלי הייצור של החברה שאחראים למעבדי ה-x86, אלו שהיו הלחם והחמאה של החברה במשך שנים כה רבות.

עם זאת, החברה טרם מסרה היכן בדיוק היא תתחיל בפיטורי עובדים, וכמה עובדים יפוטרו מכוח האדם שלה בכל מדינה ומדינה – או יותר נכון בכל מתקן ובכל מרכז פיתוח וייצור שלה – ובמכתבים שנשלחו לעובדי החברה מטעם מנהלים מקומיים, הובטח רק שברגע שהמידע יהיה זמין הוא יועבר לעובדים וכי יהיה מדובר "בתהליך קשה", וכפי שכבר פרסמנו, זה יהיה תהליך שישלב פיטורים עם עזיבה מרצון.

אך אם במתקני אינטל בכל העולם כבר יידעו כנראה השבוע מי ילך הביתה ומי יישאר – בישראל ככל הנראה לא תהיה תשובה מעשית. הסיבה היא שהדיונים לגבי העובדים שאמורים להיות מפוטרים התנהלו, אם בכלל, על אש קטנה בגלל חופשת הפסח.

זה גם יקנה אפשרות לעובדים לקבל תובנות על התהליך, מכיוון שעד שייקבע בדיוק מה יקרה בארץ כבר יתחילו פיטורי עובדים במפעל של אינטל באירלנד, שנחשב יחד עם זה הישראלי לגדולים ביותר של הענקית מחוץ לארצות הברית, ובו היא מעסיקה כ-4,500 עובדים נכון לעכשיו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים