הכירו רובוט קטן שיעזור לילדים ללמוד לתכנת

בכמה בתי ספר בארצות הברית יש לילדים חבר חדש לכיתה ● קוראים לו רוט והוא תוכנן כדי ללמד ילדים ומבוגרים כאחד כיצד לקודד

מורה חדש לשירותכם. רוט. צילום: יח"צ

העידן הדיגיטלי בהחלט הביא עמו לא מעט התקדמות, וזה גם אומר שרובוטים יעבדו בצמוד לבני האדם. ידוע כי רובוטים מצליחים לעסוק במשימות חוזרות ונשנות במיוחד, כגון הרכבת כלי רכב ומוצרי אלקטרוניקה, אבל כשמזכירים אותם לא ממש חושבים עליהם כעל מורים. הרובוט הקטן המכונה רוט (Root) מהווה לפי כך בהחלט קפיצת מדרגה, כיוון שהוא שיכול ללמד קידוד.

חוקרים ממכון Wyss של אוניברסיטת הרווארד (Harvard), המתמקד ב-Biologically Inspired Engineering, הם העומדים מאחורי פיתוחו של הרובוט. רפאל צ'רנוי, עמית מחקר במכון, הסביר כי "כרגע, קידוד נלמד על מקלדת מחשב. זהו תהליך מופשט שאין לו קשר לעולם האמיתי. מה שרוט עושה זה להביא את הקידוד לחיים בצורה מהנה ונגישה מאוד. ילדים ללא ניסיון בקידוד יכולים לתכנת רובוטים בתוך דקות".

גם זיוות'ן דוברובסקי – מוביל צוות רובוטיקה במכון – סבור כי רוט יכול להיות הפתרון ש"יחזיק" את תרגילי הקידוד של הילדים. "אנו בטוחים שיש לנו את המוצר הנכון ואת זכות הממשק", הוא אומר, "עכשיו השלב הבא שלנו הוא לחלוק את זה עם העולם".

הרעיון של רובוט חינוכי אינו חדש

רוט ימלא את הנישה של צעצוע ישן, כמו רכבת המופעלת באמצעות שלט רחוק, ואת זה של משחקי וידיאו מודרניים, כי יהיה מתוכנת באמצעות ממשק לוח המכונה כיכר (Square). מה שמעניין אצל רוט הוא העיצוב שלו, כמו גם היכולת שלו להשתלב עם כלים אחרים כגון iPad. רוט הוא משושה קטן וגוץ, והוא פשוט בוט עליז וידידותי, שמזכיר את רובוט השאיבה Roomba, כך מדווח Wired. הרובוט מתפאר בחיישני אור וצבע ומשטח מגע, שמאפשר לו להגיב לעולם הפיזי.

רוט מצטרף לשורה ארוכה של כלים – החל משפות תכנות פשוטות ועד לספרי ילדים המלמדים מושגי קידוד – שיצרה תנועת אוריינות הקוד בשנים האחרונות. כעת מסתבר גם כי הרעיון של רובוט חינוכי אינו חדש. לפני שנתיים פיתחו חוקרים מהארוורד את AERobot, רובוט לתכנות שעלותו עמדה על 10 דולר בלבד, שאמור היה לגרום לילדים להתלהב יותר ממדע, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה.

אבל רוט נבדל מהניסיונות הקודמים הללו. AERobot, למשל, היווה מיזם אקדמי בעיקרו ואילו רוט נוצר כשהחשיבה של מפתחיו הופנתה בעיקר אל הצרכנים העתידיים שלו. הצוות של דוברובסקי נהנה מעמדה ייחודית בהרווארד. למרות שהוא עובד מתוך האקדמיה, יש לצוות מנדט לחשוב איך יוכל להביא מוצרים לשוק, וחברי הצוות הם בעלי מומחיות עמוקה בתעשייה. דוברובסקי עצמו אייש בעבר תפקידים בבית Sonos וב-iRobot, יצרנית ה-Roomba.

כעת, אחרי שלוש שנים של מחקר מעמיק ופיתוח מוצר חשאי, אומר דוברובסקי כי רוט מוכן לעולם האמיתי.

"נפגשנו עם מורים, וכבר הלכנו לכיתות", סיפר דוברובסקי. עכשיו הגיע הזמן ללכת, הוא מוסיף ומסכם, להכין את רוט בעבור העולם שמחוץ להרווארד.

יש לקוות כי מכשיר כזה קטן וחמוד יוכל באמת לעורר ולקדם את הדור הבא של מקודדים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים