רמו"ט תשתתף בהליך אכיפה בינלאומי בתחום האינטרנט של הדברים

30 רשויות אכיפה מרחבי העולם מבקשות לבדוק האם החברות שפועלות בתחום שומרות על הפרטיות ומגנות על המידע שלנו

האינטרנט של הקורונה. אילוסטרציה: BigStock

הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע במשרד המשפטים (רמו"ט) הודיעה על פתיחה בהליך אכיפה משותף יחד עם 29 רשויות נוספות להגנת מידע אישי מהעולם בנושא השפעת האינטרנט של הדברים על המידע האישי של האזרחים. זאת, כחלק מפעילותה הבינלאומית במסגרת GPEN (ר"ת Global Privacy Enforcement Network) – רשת לשיתוף פעולה באכיפת הגנת הפרטיות במידע.

רמו"ט חברה בוועד המנהל של הרשת, שמטרתה לכונן שיתופי פעולה חוצי גבולות בין רגולטורים של הגנת מידע אישי בשוק גלובלי גדל, שמתנהלים בו מסחר ופעילות צרכנית, המבוססים על העברת מידע אישי בין מדינתי.

האינטרנט של הדברים מתייחס למגוון רחב של מכשירים ושירותים, שאוספים את המידע הנצבר במהלך השימוש בהם ומעבירים אותו לאינטרנט ולעתים גם לאפליקציות ברשת, לרבות לרשתות חברתיות. המוצרים הללו מציבים אתגרים במימוש זכותו של האדם לפרטיות במידע האישי שלו, כמו מידע בריאותי שהועבר לרופא, שעשוי להיות אטרקטיבי לגורמים שונים – מחברות ביטוח דרך מפרסמים ועד לגורמים עברייניים.

פעילות רמו"ט תבחן את המידה שבה חברות בתחום זה לוקחות בחשבון את פרטיות לקוחותיהן, שומרות על המידע האישי שלהם ומפרטות בפניהם את זכויותיהם.

יצוין כי רמו"ט השתתפה בפעילויות אכיפה בינלאומיות גם בשנים קודמות, כאשר נבדקו אפליקציות בטלפונים ניידים, נבחנו שירותים מקוונים המיועדים לילדים ונבחנה מדיניות הפרטיות של אתרי אינטרנט.

התוצר המשולב של פעילות כל הרשויות יפורסם בספטמבר 2016 ויישקלו פעולות אכיפה ספציפיות נגד כל מפעיל מכשיר או שירות שיימצא כמפר חוק.

עו"ד אלון בכר, ראש רמו"ט, אמר כי "עם ריבוי מספר המכשירים והשירותים המקושרים לאינטרנט וזה לזה, נושא האינטרנט של הדברים הופך לבעל חשיבות ניכרת בחיי היום יום של כולנו, גם בהיבט ההגנה על המידע האישי. למכשירים אלה, המאפשרים לאנשים לשלוט ולנטר היבטים רבים של חייהם, פוטנציאל ניכר באיסוף כמות גדולה של נתונים אישיים מהמשתמש, לעתים אפילו בלי שיידע על זה. משכך, על כל אדם המשתמש במוצרים מסוג זה לוודא שידוע לו מהו המידע הנאסף אליו, היכן הוא נשמר, למי הוא יכול להימסר ובאילו נסיבות, ומהו השימוש שייעשה במידע זה".

הוא הדגיש כי "רמו"ט תבחן ותוודא שגופים שאוספים מידע רגיש לא ישתמשו בו שלא לצורך ושלא על פי הרשאה מפורשת של מי שהמידע הוא לגביו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים