סוף הדרך העצמאית של יאהו? החברה החלה לקבל הצעות רכישה

בהנהלת יאהו היו רוצים לדחות את הצעות הרכש, אולם בעלי המניות מביעים בהן עניין ● בין המתעניינים: מיקרוסופט, וריזון וה-Daily Mail

קלולסית. מריסה מאייר. צילום: יאהו, מתוך ויקיפדיה

האם יאהו (Yahoo) עומדת בפני סופה כחברה עצמאית? השאלה הזו אינה חדשה, אלא שבימים האחרונים היא מקבלת משנה תוקף, לאחר שהחברה החלה לקבל הצעות רכישה. בהנהלת יאהו היו רוצים לדחות אותן, אולם בעלי המניות שלה רוצים למכור מאחר שלטענתם, לא ניתן להחזיר את יאהו לגבהים אליהם הגיעה בעבר.

גורמים המעורים במגעים אומרים שהנהלת יאהו הציבה את ה-18 באפריל כתאריך יעד להגשת הצעות. הם ציינו שהחברה עשויה להימכר כמקשה אחת או בחלקים ועבור ליבת העסקים – מנוע החיפוש והמודעות – היא עשויה לבקש שמונה מיליארד דולר.

בין השמות המוזכרים כרוכשים פוטנציאליים נמצאים היומון הבריטי Daily Mail, קבוצת המדיה האמריקנית TIME, מיקרוסופט (Microsoft), וריזון (Verizon) וחברות טכנולוגיות גדולות נוספות.

לדעת המומחים, במידה שיאהו תדחה את הצעות הרכש, יתחילו כמה מבעלי המניות וקרן Starboard Value לנהל מאבק פנימי, שכן הם הודיעו בעבר שאם החברה לא תימכר, הם יפעלו להחלפת כל ההנהלה הקיימת באסיפת בעלי המניות הקרובה, לרבות המנכ"לית, מריסה מאייר.

הידרדרותה של יאהו התחילה עם משבר הדוט.קום בשנת 2001 ומאז לא הצליחה להתאושש. בשיא כוחה, שווי השוק שלה עמד על 255 מיליארד דולר, ואילו כיום הוא מסתכם ב-34 מיליארד בלבד.

מאייר גויסה על מנת לנהל את החברה ב-2012. המשקיעים סברו שעם בואה יאהו תתאושש, אבל גם היא לא הצליחה להביא את השינוי המיוחל. עתה היא עלולה לשלם את המחיר. במידה שיאהו תימכר קיים סיכוי גדול שהיא תפוטר ואם היא לא תימכר, בעלי המניות צפויים לבקש את סילוקה.

אולם לא צריך להוזיל דמעה. על פי הסכם ההעסקה שלה, מכירת החברה תזכה אותה במצנח זהב בסך 37 מיליון דולר ובמידה שהיא תפוטר, מאייר "תסתפק" ב-12.5 מיליון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים