פייסבוק מתנצלת על תקלה ב-Safety Check לאחר המתקפה בפקיסטן

לאחר הפיגוע הקטלני, התכונה החיונית של הרשת החברתית חוותה תקלה שכתוצאה ממנה קיבלו כמה אלפי אנשים הרחוקים ממקום הפיגוע קילומטרים רבים, התראות אודות ההפצצה ושאלות על מצבם

הקהילה לשירותכם. Safety Check

כלי ה-Safety Check של פייסבוק (Facebook) נוצר במקור בכדי לסייע לאנשים לאתר נעדרים בעקבות אסונות טבע, אך שימש גם בכדי להודיע למשתמשי הרשת על מתקפות טרור בפעם הראשונה במהלך הפיגועים בפריז בנובמבר. כיום מטרתו של הכלי היא לאפשר לאנשים להישאר בקשר עם חברים ובני משפחה הנמצאים באזור אסון.

ה-Safety Check שולח למשתמשים אשר נמצאים בסמוך לזירת האסון הודעה השואלת אם הם בטוחים ומחוץ לכלל סכנה. המשתמש שקיבל את ההודעה יכול לבחור ב"כן, תודיעו לחברים שלי", וחברי הפייסבוק שלו יראו עדכון המודיע כי האדם בסדר גמור.

למרבה הצער, משהו השתבש בתפקודו של הכלי השימושי הזה ביום ראשון, כאשר אל משתמשים שנמצאו בכלל במקומות כמו ארצות הברית ובריטניה, הרחוקים אלפי קילומטרים ממקום המתקפה הרצחנית בפקיסטן – אשר בה נהרגו 70 בני אדם ונפצעו יותר מ-300 – התחילו להגיע הודעות על הפצצת הטליבאן בפארק הומה אדם בעיר לאהור.

משתמשים קיבלו הודעה בנוסח: "האם אתם בסדר? נראה כאילו אתם נמצאים באזור שמושפע מהפיצוץ בפארק גולשן-אי-איקבל, בלאהור, פקיסטן. תנו לחברים שלכם לדעת שאתם בטוחים". בעקבות ההודעות משתמשים מבולבלים פנו אל המדיה החברתית בכדי להביע מבוכתם.

פייסבוק התנצלה על התקלה, שהסתיימה בהרבה משתמשים רחוקים מהפיצוץ שקיבלו התראות מאוד מבלבלות וחסרות כיוון. "הפעלנו את Safety Check היום בלאהור, פקיסטן, לאחר פיצוץ שהתרחש שם. אנו מקווים האנשים בתחום ההפצצה מצאו את כלי Safety Check שימושי ומועיל בכדי לאפשר לחברים ולמשפחה שלהם לדעת שהם בסדר", כתבה פייסבוק ב-Disaster Response בעמוד שלה.

עוד הוסיפה הרשת החברתית כי "למרבה הצער, הרבה אנשים שלא הושפעו מהאסון קיבלו הודעה ששאלה האם הם בסדר. הבאג הזה נוגד את הכוונה שלנו. עבדנו במהירות כדי לפתור את הבעיה ואנו מתנצלים בפני כל מי שקיבל בטעות את ההודעה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים